אל תפספסו: ספיישל פרימוורה – חלק א', וספיישל פרימוורה – חלק ב'

אור בזויות בפייסבוק. התוכנית משודרת בימי שני ב-13:00 ברדיו הקצה וברדיו הבינתחומי

Deerhunter – "Dream Captain"

כשלהקה ממשיכה להוציא אלבומים מעולים שנשמעים שונים בתכלית זה מזה, אך עדיין בעלי סאונד מובחן שהוא רק שלהם, אתה יודע שמדובר בלהקה יוצאת דופן. זה בדיוק העניין עם דירהאנטר של בראדפורד קוקס. גם האלבום האחרון שלהם שווה ממש ולוקח אותם למקום שמשי בהרבה מבעבר, אפילו דיסקואידי לפרקים, אבל את התוכנית בחרתי לפתוח עם פנינת פופ נויזית מעולה מתוך הקודם, "Monomania".

"I don't need anybody to tell me what I'm worth \ I've already been giving up from my birth"

ברדפורד קוקס מ־Deerhunter
ברדפורד קוקס מ־Deerhunter

Parquet Courts – "Berlin Got Blurry"

וייבז של גראז' ניו יורקי עם גיטרות מערבונים טקסניות בשיר שמדבר על ברלין. What's not to like?

"Cellphone service is not that expensive \ But that takes commitment and you just don't have it"

Cat's Eyes  – "Face In The Crowd"

הופתעתי לגלות שפרויקט הצד המעולה של פאריס באדוואן (The Horrors) יחד עם רייצ'ל זרה גם יופיע בפסטיבל – ב"במה הסודית". בשנה שעברה הצמד הוציא את הפסקול שהלחין לסרט "The Duke of Burgundy" וכרגע הם עובדים על אלבום אולפן שני. השיר הזה הוא אחד הקטעים הכי טובים מאלבום הבכורה שלהם שיצא ב־2011. מין פוסט Pאנק באווירת פופ מהסיקסטיז.

PJ Harvey – "Medicinals"

מה יש להסביר פה? פאקין פיג'יי תופיע בפסטיבל וזאת תהיה הפעם הראשונה שאני רואה אותה בהופעה. נשמעת לי כמו סיבה מספיק טובה לנגן שיר שלה בתוכנית. זה אחד היפים מהחדש שלה, "The Hope Six Demolition Project". על מה השיר? ובכן, פעם תרופות צמחו מהקרקע, היכן שהיום עומד הקניון שמוכר תרופות שלא מהקרקע לילידים שהיו שם הרבה לפניו. משהו כזה.

פיג'יי הארווי
פיג'יי הארווי

Bob Mould – "Voices in My Head"

איש להקת Hüsker Dü האדירה ממינסוטה הוציא השנה אלבום סולו וזה שיר ענק מתוכו. גם הוא יופיע ב"במה הסודית", אבל לא רק בה. יהיו כמה הזדמנויות לתפוס אותו בפסטיבל ואני מתכוון לקפוץ לפחות על אחת מהן.

"I decide to listen to the voices in my head \ Strange hallucinations I avoid \ The people and the places, the living and the dead \ Can I find some truth within the noise?"

Bob Mould
Bob Mould

U.S. Girls – "Damn That Valley"

מייגן רמי (היא U.S. Girls) היא מזמרות האינדי פופ האהובות עלי לאחרונה עם חיבור מגניב בין אלקטרוניקה קווירקית ושירה שמהדהדת להקות של בנות בשמלות קצרות וקרה שחור משנות השישים.

U.S. Girls - Half Tre
U.S. Girls – Half Tree

Jenny Hval – "That Battle Is Over"

יוצרת נורווגית פמיניסטית מרתקת.

"Statistics and newspapers tell me I am unhappy and dying, that I need man and child to fulfill me, that I'm more likely to get breast cancer"

Julia Holter – "Sea Calls Me Home"

מעונין בחתונה. הולך להגיע להופעה עם טבעת. מתוך "Have You In My Wilderness", אחד מאלבומי השנה שעברה שלי. שיר כל כך יפה וקליט שבכל זאת מכיל בתוכו סולו סקסופון קצר שנושק לפרי ג'אז ומעיף ת'מוח לחלל רק כדי להחזיר אותו על הבוקר במצב משופר.

ג'וליה הולטר
ג'וליה הולטר

Ty Segall – "Feel"

אין מספיק הופעות השתוללות בפסטיבל השנה, אבל יש את טיי סגל שראיתי בברצלונה לפני שנתיים וזאת הופעה טירוף. אז בדיוק יצא האלבום "Manipulator" שממנו לקוח "Feel" – אחד הקטעים האהובים עלי של נסיך הגראז'.

טיי סגל
טיי סגל

Boredoms – "Star"

יפנים מופרעים תמיד באים טוב. הבורדומז הם מלהקות הנויז הבולטות ביפן ובכלל. לפעמים הם כל כך אקספרימנטלים שזה כבר ממש קשה להאזנה, אבל בחרתי שיר כיפי במיוחד שלהם. לא שהוא לא מכיל איזה מיינדפאק קטן לקראת סופו, אבל אתם תשרדו את זה.

Bordoms
Bordoms

Drive Like Jehu – "Here Come the Rome Plows"

הרכב הפוסט הרדקור הזה מסן דייגו הוציא בסך הכל שני אלבומים, האחרון בהם, "Yank Crime", ראה אור ב־1994. מהלהקות המכוננות של ה־emo-פאנק.

Drive Like Jehu
Drive Like Jehu

Current 93 – "A Gothic Love Song (For N.)"

גם כשבהרכב היו חברים מהלהקות Coil וסייקיק טיוי (האחרונים גם יופיעו בפסטיבל), דייוויד טיבט תמיד היה האיש המרכזי בקרנט 93. פולק גותי מכושף וטבול בעננים של גלגלי שיניים. השיר הזה מועך אותי.

Current 93
Current 93

Moderat – "Ghostmother"

השיר הכי יפה מתוך החדש של הטריו של סשה רינג (Apparat) והצמד המופרע מודסלקטור.

Moderat - III
Moderat – III

Action Bronson – "Easy Rider"

הלוואי ויזרוק עלי פלייסטיישן מהבמה (אבל לא חזק, שלא יכאב). חפשו ביוטיוב קצת, זה לא מנותק מהמציאות.

The Beach Boys – "Wouldn't It Be Nice"

הופעת 50 השנה לאלבום המופת "Pet Sounds", שתגיע גם לישראל, תתקיים קודם בברצלונה וכנראה הולכת להפוך אותי לשלולית בשירים כמו זה ובטח שב־"God Only Knows".

אור בזויות בפייסבוק. התוכנית משודרת בימי שני ב-13:00 ברדיו הקצה וברדיו הבינתחומי

אל תפספסו: ספיישל פרימוורה – חלק א', וספיישל פרימוורה – חלק ב'