fbpx
חיפוש

רדיו אור בזויות: ספיישל פרימוורה סאונד 2016 – חלק א'

אור בזויות בפייסבוק. התוכנית משודרת בימי שני ב-13:00 ברדיו הקצה וברדיו הבינתחומי

Goat – "Run To Your Mama"

ההרכב השוודי די בטוח שהולך לתת את אחת ההופעות היותר צבעוניות בפסטיבל השנה עם תלבושות הזויות, ריקודים שבטיים ויותר חשוב מכל זה – רוק שמשלב הכל החל ממפסיכדליה תורכית מהסבנטיז ועד לקראוטרוק. כיף חיים.

Goat
Goat

Car Seat Headrest – "Something Soon"

יש המון אמנים שהתחילו להקליט בחדר השינה אבל וויל טולדו, האיש מאחורי השם Car Seat Headrest, עשה את זה במושב אחורי של רכב (ומכאן שם הבמה שלו). כל אחד והבחירות שלו. אינדי רוק עם השפעות של אבות מזון רציניים כמו יו לה טנגו, Guided By Voices ופייבמנט, אבל בוייב של פאוור־פופ נעורים.

Car Seat Headrest - Teens of Style
Car Seat Headrest – Teens of Style

Deradoorian – "A Beautiful Woman"

אשת הדירטי פרוג'קטורס לשעבר, אנג'ל דרדוריאן, הוציאה בקיץ שעבר את אלבום הסולו הראשון שלה, "The Expanding Flower Planet", בו היא מנגנת על רוב הכלים (יחד עם אחותה בקולות רקע). קשה להכניס את המוזיקה של דרדוריאן לאיזה קיטלוג ספציפי, אבל מה שבטוח הוא שהיא נשמעת אקזוטית, עתידנית וסופר מגניבה.

האחיות Deradoorian
האחיות Deradoorian

Daughter – "How"

חורש על השיר הזה מאז ש־"Not To Disappear", האלבום השני של Daughter, יצא השנה ב־4AD. אומרים שהם איפשהו בין קאט פאוור ל־The XX. יש בזה משהו, אבל לטעמי זה מרדד להם ת'צורה.

Daughter
Daughter

Younghusband – "Waverly Street"

הרכב שוגייז צעיר הקליט אלבום בהפקת רוברט הפסון מ־Loop באולפן של ג'ף בארו מפורטיסהד עם שיתופי פעולה של וורן אליס מהבאד סידס וה־Dirty Three? אני נותן לזה צ'אנס.

עמוד יותר מרגיז מההוא בלבונטין 7. Younghusband
עמוד יותר מרגיז מההוא בלבונטין 7. Younghusband

A.R. Kane- "Lollita"

א.ר. קיין נחשב לאחד הצמדים הכי אנדרייטד בעולם המוזיקה. הם עשו בבריטניה כמעט הכל לפני כולם: משוגייז דרך טריפ הופ וכלה באמביינט־דאב. זה אחד השירים השקטים והיפים שלהם, בהפקת רובין גאת'רי מהקוקטו טווינס.

A.R. Kane
A.R. Kane

Neon Indian – "Should Have Taken Acid With You"

מהשירים הכי רומנטיים שיצאו באלף הזה. נכון, לניאון אינדיאן יש כבר אלבום חדש. ובכן, זה לא מתוכו. את זה אני הכי אוהב.

"Should have taken acid with you \ Take our clothes off in the swimming pool"

אלן פאלומו (Neon Indian)
אלן פאלומו (Neon Indian)

Har Mar Superstar – "Lady, You Shot Me"

פריק אוף נייצ'ר! מי זה המופרע האדיר הזה?! מתאימה לי מאוד הופעת סול בפרימוורה. אז מה אם הוא לבן ונראה כמו אנס ילדים (או גרסה צעירה של רון ג'רמי)?

Har Mar Superstar
Har Mar Superstar

Thee Oh Sees – "Sticky Hulks"

מלהקות הרוק הכי טובות של השנים האחרונות, והאלבום שהם הוציאו בשנה שעברה כבר חרג מהגראז' והפסיכדליה שבזכותם התפרסמו לכיוונים פרוגרסיביים יותר. אומרים שהם טירוף בהופעה. חייב לראות את זה כבר בעצמי.

Thee Oh Sees. צילום: Flickr
Thee Oh Sees. צילום: Flickr

Protomartyr – "Why Does It Shake?"

יחד עם האלבום של Thee Oh Sees, גם פרוטומארטיר מדטרויט נכנסו אצלי לרשימת אלבומי הרוק הכי טובים של 2015 עם "The Agent Intellect" הפוסט־Pאנקי – מלנכולי – נותן בראש. זה אולי "הלהיט" מתוכו, אם אפשר לכנות איזשהו שיר שלהם כך.

Protomartyr
Protomartyr

Algiers – "Blood"

עם השפעות של נינה סימון, סלייטר קיני ו־Little Axe אני לא יכול להתווכח. אלג'יר (לא מתלמי אליהו. מג'ורג'יה) עושים עירבוביאדה של גוספל עם פוסט־Pאנק והרבה לחץ. עוד הופעה שדי בטוח לא אעז לפספס בפרימוורה השנה.

Algiers
Algiers

Suuns – "2020"

אחרי האלבום המגה קשוח שלהם עם המוזיקאי הלבנוני Jerusalem In My Heart, סאנס הקנדים חוזרים עם "Hold/Still" – אלבום ארט-רוקי אלקטרוני ואפלולי מתמיד. אבל סליחה, שוב אני עושה את זה ובוחר שיר לא מתוך החדש, אלא דווקא מ־"Images Du Futur" המצוין מ־2013. פייבוריט שלי. מסקרן איך המוזיקה הזאת מיתרגמת לבמה.

Suuns
Suuns

BEAK> – "Yatton"

הטריו הנסיוני של ג'ף בארו מפורטיסהד (שהזכרנו קודם) איכשהו נע על הקו מפותל של קראוטרוק, אלקטרוניקה וגרוב עם השפעות ביץ' בויז.

<Beak
<Beak

Empress Of – "How Do You Do It"

על תקן יוצרת האלקטרו־פופ של השעה היא לורלי רודריגז שכתבה והפיקה את כל האלבום שלה, "Me", על שפת אגם במקסיקו. האלבום הוא מעין הספד למערכת יחסים רומנטית שהלכה ואיננה, אבל אל תצפו לאיזה אלבום דיכאון אפרורי. ההפך יותר קרוב לאמת.

Explosions in the Sky – "Wilderness"

להקת הפוסט־רוק מאוסטין, שבשנים האחרונות עסקה בעיקר בפסי קול לסרטים, חזרה ממש עכשיו עם אלבום חדש ואלקטרוני מתמיד. לוקח קצת זמן עד שהוא גדל עליך, אבל כל כך שווה את זה.

אור בזויות בפייסבוק. התוכנית משודרת בימי שני ב-13:00 ברדיו הקצה וברדיו הבינתחומי

Uri Zer Aviv

עיתונאי, בלוגר, עורך ומגיש ברדיו הקצה

2 Comments
  1. […] אל תפספסו: חלק א' של ספיישל פרימוורה סאונד 2016 […]

  2. […] תפספסו: ספיישל פרימוורה – חלק א', וספיישל פרימוורה – […]

אולי תגיד את זה כבר?