fbpx
חיפוש

צפייה ישירה: סרט בורקס ראסטפארי (Rockers (1978

"I-man serve Selassie I continually. No matter what the weak heart say"

הסרט רוקרס תוכנן במקור להיות תוכנית תעודה על תרבות הרגאיי בג'מייקה של הסבנטיז, אך התפתח בסופו של דבר לסרט מוזיקלי באורך מלא. מה שבתכל'ס יצא זה שילוב בין סרט בורקס לסרט תעמולה קליל על התרבות הראסטאפרית בתקופת השיא של הרוטס רוק רגאיי בקינגסטון וסביבתה. כמתבקש מסרט שכזה, יש כאן מלא מלא גנג'ה ולפיכך, ראו הוזהרתם – אם עדיין לא יצאתם מהדודא שנכפתה על מדינתנו המוחרמת והמיובשת, אז רצוי מאוד להימנע מהצפייה בסרט.

אם אתם בכל זאת מתעקשים לעקור לעצמכם את העיניים בקנאה, אז זה הולך ככה: גיבור הסרט הוא לירוי "הורסמאות" וואלאס (אני מניח שקוראים לא ככה כי יש לו אשכרה פרצוף של סוס). הורסמאות' הוא ראסטה נשוי עם ילדים, שלא ממש שם עליהם כי הוא עסוק מדי בלהפיץ את בשורת הרגאיי באי, בזמן שאישתו קורעת ת'תחת בבית עם הזעטוטים. אבל הי, המוזיקה זה מה שחשוב בחיים לא?… הוא קונה אופנוע מעפן ורוכב עליו ממקום למקום כדי למכור תקליטים לסאונדסיסטמס מקומיים, ועל הדרך גם גורם לא מעט בלאגנים.

במציאות הורסמאות' הוא מתופף אגדי, שניגן עם אמנים שונים כמו ברנינג ספיר וגרגורי אייזאק (שבעצמם מככבים בסרט) וגם עם הגלדיאטורז האגדיים שממש עוד מעט מגיעים להופעה בישראל! כמו בכל סרט בורקס טוב, העלילה כאן היא לא העניין. מה שעושה את הסרט לכזה גדול זו המוזיקה המעולה שמלווה אותו לכל אורכו, והסטייל של הטיפוסים עם המבטא הפטואה-קריביאני, שהתערבב לו עם הסלנג הראסטאפרי לכדי שפה שכונתית (טרנצ'טאונית) רוחנית ומצחיקה לאללה. "האנגלית" של הראסטות ברוקרס כמעט בלתי אפשרית להבנה אם אתם לא חזק בקטע הראסטאפרי בעצמכם, אבל: 1. זה ממש לא חשוב 2. זה נהייה קל יותר במהלך הסרט 3. יש כתוביות באנגלית.

קבלו איזה ליינאפ מהסרטים יש כאן! אלו האמנים המעולים/השחקנים הגרועים שמשחקים את עצמם בסרט: רובי (מסליי אנד רובי), גרגורי אייזאק, ג'ייקוב מילר, ברנינג ספיר, ביג יות', קידוס איי, ריצ'ארד "דירטי הארי" האל ודילינג'ר. שימו את ידיכם על הפסקול המצויין, הוא מהווה יופי של חינוך ביסודות הרגאיי לכל מי שרוצה קצת מעבר לבוב (ישתבח שמו) מארלי. הנה כמה טעימות מתוכו:

We 'A' Rockers by Inner Circle
[podcast]http://www.lightbaz.com/wp-content/uploads/2010/06/01-Inner-Circle-We-A-Rockers.mp3[/podcast]

Tenement Yard by Jacob Miller
[podcast]http://www.lightbaz.com/wp-content/uploads/2010/06/06-Jacob-Miller-Tenement-Yard.mp3[/podcast]

Stepping Razor by Peter Tosh
[podcast]http://www.lightbaz.com/wp-content/uploads/2010/06/05-Peter-Tosh-Stepping-Razor.mp3[/podcast]

הסרט המלא להנאתכם (100 ד', אנגלית של ראסטות)

Uri Zer Aviv

עיתונאי, בלוגר, עורך ומגיש ברדיו הקצה

4 Comments
  1. yuv shavit

    יוני 11, 2010 18:53

    סרט חובה, הושיבו את חבריכם וספגו קצת ראסטה.

  2. […] לפני שבועיים העליתי לכאן את הסרט Rockers שמתעד את תקופת הזהב של הרגאיי בג'מייקה של שנות השבעים. […]

  3. עינת

    יוני 24, 2010 10:09

    אחד הסרטים המקסימים שראיתי
    פשוט אדיר !!
    הפס קול הטוב ביותר ששמעתי בחיים !

  4. […] בסצנת הפתיחה של סרט הקאלט מסוף שנות ה-70, "רוקרז" (צפיה ישירה). האביסיניאנס שרים בהרמוניות מתוקות שירים על רוחניות, […]

אולי תגיד את זה כבר?