fbpx
חיפוש

בשקט בשקט: דיג'יי ספוקי מגיע לארץ והוא יופיע הלילה בירושלים

לא כזה מפחיד. דיג'יי ספוקי

הקשיבו הקשיבו! הלילה, אחרי הפאנל בפסטיבל הפילוסופיה "אפשר לחשוב" בירושלים, דיג'יי ספוקי עומד לזרוק מסיבה (כן, כן – ליטרלי). רגע, תנו להתחיל מהתחלה – לפני חודש בערך אני נוסע עם האח ועם אשתו המעוברת לארוחת שישי אצל האמא. תוך כדי נסיעה כבדרך אגב, אחי שואל אותי אם אני מכיר DJ Spooky, ולפני שאני מספיק לענות, מספר שהוא עומד לחלוק איתו ועם עוד שני חבר'ה במה בפאנל באיזה פסטיבל בירושלים.

בטח שאני מכיר! that subliminal kid הוא אחד מהשמות הרבים שתחתם שחרר, המציא ושכלל הפנומן הזה. מעבר להיותו מוזיקאי מוערך בטירוף, בעיקר בתחום ההיפ הופ הנסיוני, הבחורצ'יק הוא גם פרופסור. אך עם היותו מוזיקאי ו-DJ – סביר להניח שפול מילר (עוד שם שלו, הכי לא קשור) ייזכר לדורות בעיקר בשל חדשנותו בצד הטכנולוגי.

אמן אחר, שגם מגיע מתחום ההיפ הופ היותר אבסטרקטי, הוא שי ליברובסקי (הידוע יותר בתור Digital_Me וחצי הצמד Bitter Jews). שמחתי כשהלברוב שמע על כך שדיג'יי ספוקי אשכרה עומד להגיע ארצה ואף אחד לא באמת יודע מזה, ושאל אותי אם יש עוד מקום אצלנו בטיולית. הוא מספר שכמעט אין ספר על היפ הופ, סקראצ'ינג או סימפולים (הבנאדם קורא ספרים על היפ הופ… הרבה), שספוקי אינו מצוטט בו לפחות מספר פעמים.

עד עכשיו שמחתי שספוקי מגיע ארצה, אבל קצת התאכזבתי שהוא רק "ירצה" ולא ינגן. אז זהו, שיש שינוי בתוכניות: הדיבור הוא שאחרי הפאנל כל העניין יהפוך למסיבה. אמנם זו לא ידיעה רשמית, אבל היא כן מגיעה ישירות מפרופסור דיג'יי ספוקי. הוא גם מוסר שהוא ישמח אם תפיצו את השמועה – כי זה קורה הלילה (19.5).

וואו, יהיה מוזר לראות את אחי ואת DJ Spooky על אותה במה
Uri Zer Aviv

עיתונאי, בלוגר, עורך ומגיש ברדיו הקצה

4 Comments
  1. מילהאוס

    מאי 19, 2011 09:57

    יש לי דיסק מופלא של אמן אלקרוניקה בשם Spooky לדיסק קוראים Stereo Ep
    זה אותו אחד?

    http://www.discogs.com/Spooky-Stereo-EP/release/35840

  2. אורי זר אביב

    מאי 19, 2011 12:18

    האמת שלא. הספוקי שאתה מדבר עליו הוא לא הוא, אלא הם – צמד בריטי של פרוגרסיב האוס מהניינטיז. ת'יודע מאיזור חיוג לפטפילד

  3. aws 1

    מאי 19, 2011 19:34

    שמעתי רק את The Secret Song שלו אבל זה בן אלף זונות של אלבום.

  4. אורי זר אביב

    מאי 20, 2011 11:13

    and meanwhile, not very far away
    http://www.youtube.com/watch?v=e81GzMdUz_4&feature=youtu.be
    via mushon

אולי תגיד את זה כבר?