fbpx
חיפוש

Born Free של M.I.A. – אחלה שיר, קליפ מרגיז

Born Free, הקליפ החדש של .M.I.A, ממשיך להכות גלים של תגובות ברשתות החברתיות. אלה אומרים שהוא חרטה, אלה אומרים חשמל, אבל מה? כולם אומרים משהו. אני אומר חבל. מה חבל? חבל שהגענו למצב תקשורתי כזה, בו .M.I.A צריכה ליצור כזו פרובוקציה נמוכה בשביל לייצר באז אינטרנטי. בקליפ החדש שלה יש מלא דם ומלא רמזים לפה ולשם, לאפרטהייד ולאפגניסטאן, אבל שום דבר חד משמעי. במילים אחרות, הקליפ החדש של .M.I.A הוא פול אוף שיט, וזאת בלשון המעטה. חפשו בו אמירה ברורה ואתם מוזמנים לחזור אלי עם הארה, קשה לי להאמין שזה ייקרה,כי בקליפ החדש שלה היא פשוט לא קיימת. איזה מזל שהשיר טוב, הרי בסופו של דבר זה מה שחשוב, לא? .M.I.A מסמפלת את Suicide, תודו שאת זה לא ראיתם בא.


M.I.A, Born Free
from ROMAIN-GAVRAS on Vimeo.

Uri Zer Aviv

עיתונאי, בלוגר, עורך ומגיש ברדיו הקצה

4 Comments
  1. הדר ג

    מאי 10, 2010 10:05

    אבל רגע…

    ממתי יצירה חייבת להיות חד-משמעית? מה קרה ללהשאיר דברים פתוחים בשביל הצופים שיחשבו עליהם? שידברו על זה? והקליפ הזה בהחלט גורר שיחות, מנסיבם להבין למה היא מתכוונת. זה לא "אמריקאים הורגים אפגנים" או וואטאבר. למה להשאיר מקום למחשבה זה דבר רע? היצירה הזו מעוררת הרבה דיונים וזה עושה אותה די מוצלחת.

    לגבי באזז אינטרנטי – קודם כל ברור שקליפ מיוחד יוצר באזז וקליפ לא מיוחד לא יוצר באזז, זה לא כאילו היא מכרה את עצמה בשביל קצת תשומת לב. למעשה – ממש ממש לא. אחרי הצלחה מטאורית עם Paper Planes היא היתה יכולה לעשות מה שהיא רוצה. פה מוזיקאים מתחלקים לכאלו שינסו רק לשחזר את ההצלחה לעומת אלו שמנצלים את החופש לטובת היצירה הכי קיצונית שהם יכולים להוציא. וזה ממש לא השיר הצפוי עבור מי שלא מזמן הוציאה להיט MTV ענק.

  2. אורי זר אביב

    מאי 10, 2010 11:11

    כנראה שפשוט התאכזבתי. נחשפתי לדיבורים על הקליפ בפייסבוק ואיפה לא, וכמובן שסקרנותי השתוללה אז הלכתי לצפות בו ביו-טיוב, וגיליתי שהם הסירו אותו. ברור שהסקרנות שלי עוד יותר גברה. בסוף, אחרי שצפיתי בו פשוט חשבתי לעצמי – על זה היה כל הסיפור? חבורה של ג'ינג'ים שמשפריצים להם את הדם? זוג שמנים שלא נותנים להם להזדיין בשקט? אני לא אוהב את זה. מרגיש לי זול (למרות שבטח עלה הון תועפות להפיק אותו…)

    רוב סרטי הפעולה לא עושים לי את זה, והקליפ הזזה נכלל ביניהם.

  3. שירילב

    מאי 13, 2010 18:29

    זה בגלל שהזקן שלך ג'ינג'י, תאכל משהו

  4. […] בלגאניסיטי אחרי שעשתה המון רעש עם הקליפ ההוא, שבו רודפים למוות את כל מי שג'ינג'י. הפעם הקליפ הוא עם ערבים (ובתור אלג'יראי, אני יודע שרבים […]

אולי תגיד את זה כבר?