fbpx
חיפוש

אברם והלהקה חוזרים עם שלג בכיסים

?Why חוזרים לארץ להופעה נוספת והפעם הם מגיעים לכאן יחד עם FOG (אנדרו ברודר שותפו, של יוני וולף ל- Hymie's Basement) ו- ג'וסייה וולף שהוא המתופף של ?Why, אחיו הגדול של יוני, ומוזיקאי מוערך בפני עצמו שהוציא לא מזמן אלבום בכורה. זה עומד לקרות ב-29 באפריל במועדון הבארבי.

בקושי שנה חלפה לה מאז ההופעה הקודמת שלהם כאן ומאז אני מחכה בסבלנות. לא כי אני כזה סבלני אלא כי ידעתי כל הזמן שזה חייב לקרות, שיש למה לחכות – היה לי ברור שהם יחזרו אלינו (גם לפני שגילו לי). בשנה שעברה, הייתה בבארבי מין הרגשה כזו של אחדות אמיתית בין הקהל – לקהל – לחברים שלו שעל הבמה בדרך לעוד הדרן. אני כבר לא זוכר כמה פעמים הם עזבו את הבמה רק כדי לחזור אליה שוב ושוב. ?Why עשו כאן חיים וכמו אז, גם הביקור שלהם כאן השנה יחתום את סיבוב ההופעות העולמי של הלהקה.

הדקלום הווירטואוזי-yet-גמלוני של יוני וולף, תוך שהוא עם יד אחת מתופף ועם היד השנייה על הקלידים והמילים הו המילים… הכנות שלו עלולה להרוג (דיבורים על סקס רנדומלי, אוננות כפייתית והשלמה מול המראה). הבנאדם הוא סוג של וודי אלן שצמח מתוך עולם של היפ הופ אבסטרקטי.

המוזיקה השתנתה כמעט בלי היכר מאז התקופה המוקדמת שלו עם שותפיו Dose One ו- Odd Nosdam מ-cLOUDDEAD, שהייתה ברובה אלקטרונית עם ביטים אפלים והמון מלמולים. "החומר המוקדם" שלו היה מעולה אך מעורפל מדי לטעמם של חובבי רוק רבים. אמנם, האיש השתתף באינספור פרוייקטי-צד והרכבים כאלה ואחרים, אך באף אחד מהם השירה המיוחדת שלו עדיין לא תפסה דומיננטיות של ממש כמו בהרכב – ?Why. היצירה עברה מעין תהליך של הבשלה מבפנים. כיום המילים תופסות תפקיד מרכזי מאוד במוזיקה, אך בכל זאת צורת הביטוי והכתיבה נשארות מופשטות כמעט מצוירות.

האם ניסיתם לעצור לרגע ולחשוב מה יכולה להיות משמעות שמו של האלבום האחרון של ?Why הרי קוראים לו Eskimo Snow. אני סבור שהתשובה תלויה באיזו שפה נשאלת השאלה. אמרתי לכם שהיוני הזה חושב מופשט – לאסקימואים יש מיליון וקצת מילים שונות שמתארות שלג… אלו אינן מילים נרדפות, אלא שלכל אחת משמעות שונה עבור אדם החי את כל חייו בסביבה מושלגת. זה עיניין של דקויות הבחנה ותפיסה של מציאות סובייקטיבית. ואם כבר אנחנו מתעסקים בבלשנות, קבלו העשרה בשפת האינואיט של האסקימואים (למקרה שתיתקעו בקוטב הצפוני עם מצוקה קשה לשלג רך):

  • aput – 'שלג באופן כללי'
  • sikko – 'קרח'
  • pukak – 'שלג כמו קרח'
  • tingenek – 'קרח עירום'
  • tipvigut – 'שלג נודד'
  • mangokpok – 'שלג מימי'
  • massalerauvok – 'שלג מלא במים'
  • massak – 'שלג רך'
  • mauja – 'שלג רך ועמוק'
  • akkilokipok – 'שלג רך לאללה'

אצל האסקימואים כמו אצל כל שאר בני האדם, לא משנה באיזה סוג של שלג מדובר – הוא תמיד קר. וכמו כן, בכל המשמעויות האפשריות שגלומות באלבום Eskimo Snow – הוא תמיד עצוב ואכול בדידות – איך שלא קוראים אותו. זהו אלבום פוסט פרידה מחברה, מאהבה. אם אתם רוצים "להבין" את כל המשמעויות הגלומות בשלג האסקימואי של ?Why עדיף שתוותרו מראש. אבל אם אתם מוכנים בכל זאת לנסות ולהרגיש, שימו אותו על האוזניים מספיק זמן עד שהן נעשות כחולות, אחרי שהן יפשירו מבפנים אתם כבר תרגישו את הדמעות חונקות. מומלץ בחום.

Why? – Into The Shadows Of My Embrace

Why? – This Blackest Purse

Why? – One Rose

Josiah Wolf – The Trailer And The Truck

Fog – What-a-day Day

  • מסתבר ש-Avram הוא שמו האמצעי של יוני וולף. באחת ההופעות הגיח מהקהל איזה בחורצ'יק והעניק ליוני את החולצה. אם תהיתם למה אברם? – משפחת וולף היא יהודית משיחית.
Uri Zer Aviv

עיתונאי, בלוגר, עורך ומגיש ברדיו הקצה

4 Comments
  1. crynolitra

    מרץ 31, 2010 21:07

    זה באמת חולני אבל גם לי נדמה שאני נראית הכי טוב בפלורוסנט. זה קשור לחלוטין לחשיפה. אקזביציוניזם בעידון, או קשקוש פסיכולוגי כזה.

    תודה על השיעור באסקימואית. שים לב שלרוב השימוש בK מסמל קושי (קרח) ואילו השימוש בM מסמל רכות (מים).

    שירים מצוינים שיתפת. באמת אחלה מילים. תהנה בהופעה!

  2. הליברוב

    אפריל 4, 2010 11:49

    מה עם שלג צח?

  3. אורי זר אביב

    אפריל 4, 2010 15:08

    אזל. תבוא מחר 😉

  4. […] 2009, לבש וולף טי-שירט לבנה שקיבל ממעריץ ועליה הכיתוב "Avram" בטוש שחור (מתברר שזהו שמו האמצעי). ואילו בהופעה […]

אולי תגיד את זה כבר?