ספיישל 20 שנה לאלבום הבכורה של סול וויליאמס

לא יאומן שחלפו כבר פאקין 20 שנה מאז שיצא לאוויר העולם האלבום שחיווט לי את המוח מחדש. הייתי אז בן 18. לא יכולתי להעלות על דעתי עד כמה הוא ישנה לי את החיים. אין אמן שטרחתי לקדם ולהפיץ יותר מאת סול וויליאמס, זו הפכה ממש לשליחות מסיונרית מבחינתי לגרום לאנשים לפתוח את הראש למשורר, ראפר, פילוסוף, שחקן, מטיף ונביא זעם הזה.

מצאתי את עצמי חופר בליריקס ויוצא למסעות למידה מתוך עולם הדימויים והמטאפורות שלו. ומה לא מצאתי שם? קוסמולוגיה, בלאק קאלצ'ר, סוריאליזם, רוחניות, מיתולוגיה מצרית, מיתולוגיה יוונית, פיסות היסטוריה של האיסט והווסט סייד בהיפ הופ, ג'נדר בנדינג ופמיניזם וביקורת חריפה ואמיצה על התרבות והחברה ממנה וויליאמס בא ושאותה כל כך שומעים שהוא אוהב.

אבל לא הכל דבש. אני חושב שגם אין אמן שעברתי איתו כאלה עליות ומורדות כמו עם וויליאמס. לפני חמש שנים, בראיון טלפוני שעשיתי איתו לטיים אאוט, מצאתי את עצמי בתפקיד שק החבטות הסימבולי שלו עבור כל מה שדפוק במדיניות ישראל. אין לכםן מושג כמה זה היה מבאס בשבילי. כל כך התחשק לי לסתום לו ת'פה ולצעוק: "על מי נראה לך שאתה יורה, אני זה שבלעדיו לא היית זוכה לסיור במזרח ירושלים עם יענקל'ה רוטבליט! ואני גם אותו ילד מבולבל בן 21 שלפני הרבה שנים פגש אותך באחורי הקלעים של הופעה שך בלונדון רק בשביל להגיד לך כמה שהמוזיקה שלך עזרה לו לשרוד את הצבא שפוי. אתה זוכר שנפגשנו אז? שחיבקת אותי? על מי נראה לך שאתה יורה את כל ההאשמות האלה עכשיו?!!" אבל לא עשיתי את כל זה. לא אמרתי לו כלום מזה. הייתי שם בתפקיד עיתונאי. לא בתפקיד מעריץ נעלבי. מה גם שהיו לי שאלות קשות משלי לשאול.

ניסיתי לדחוס את כל הטוב הזה (וגם קצת מהרע) יחד בספיישל בן שעתיים שהתמקד אך ורק בתקופה המדהימה ההיא של Saul Williams, טרום צאת אלבום הבכורה Amethyst Rock Star, וטיפה אחריו, כולל בוטלגים וכמה קטעים שמעולם לא יצאו רשמית. וזאת תהיה גם הזדמנות טובה לסגור מעגל עם תכנית "הקצה" של לפני 20 שנה.

  1. Saul Williams – Wine
  2. Saul Williams – Elohim (1972)
  3. Saul Williams – OHM
  4. Saul Williams – Lalala
  5. Saul Williams – Penny For A Thought
  6. Saul Williams – Twice The First Time
  7. Saul Williams – Sha-Clack-Clack (Slam)
  8. Saul Williams – Amethyst Rock (Slam)
  9. Saul Williams – 1987
  10. EPMD – Strictly Business
  11. Saul Williams – Fearless
  12. Saul Williams – Ray's Prison Verse (Slam)
  13. Saul Williams – Untimely Meditations
  14. Public Enemy – Black Steel in the Hour of Chaos
  15. Saul Williams – Our Father
  16. Saul Williams – Robeson
  17. Saul Williams – September 12th
  18. Saul Williams – Pledge Of Resistance
  19. Saul Williams – Om Nia Merican
  20. Saul Williams – Tao Of Now
  21. Saul Williams – When The Clock Strikes Me (spoken word)
  22. Saul Williams – Coded Language (feat. Krust)
  23. Saul Williams – Telegram (spoken word live)
  24. Saul Williams – Talk To Strangers

אור בזויות משודרת ברדיו הקצה בימי שני ב-13:00 ובימי רביעי ב-12:00