המלאך מעטיפת אלבום הבכורה של הלג'נדרי פינק דוטס, Brighter Now שיצא ב-1982

האמנות שהכי נוגעת בי מכילה פערים. גם במוזיקה, אני חושב שרוב היצירות שהכי מרגשות אותי לאורך השנים כוללות קצוות מנוגדים שלכאורה לא אמורים להתחבר. זה משקף את העולם כפי שאני רואה אותו. מאז שאני זוכר את עצמי הייתי גם ליצן וגם הבנאדם הכבד רצח בואכה דכאוני הזה וכן, אני יודע כמה שזה קלישאתי, חי עם זה, והמוזיקה ששמעתי כנער שימשה לפעמים ככלי לנסות לגשר בין המאפיינים המבלבלים האלה בי; מצד אחד אהבתי נורא מוזיקה פסיכדלית וצבעונית ומצד אחר נמשכתי לשיט אפל וקשה לאללה. הדברים מעולם לא סתרו בעיניי באמת, ואז נכנסו הלג'נדרי פינק דוטס לחיים שלי והעלו את רמת הקונטרסט הפנימי ל-11.

האזנה לספיישל:

יש המון מה לפרק במוזיקה של הלהקה הכל כך משונה ומדהימה הזאת. היא יכולה להיות הדבר הכי עכור, גותי, מונוכרומטי וסופני באותו זמן שהיא פסיכדלית ומשפריצה צבעים, ואפילו הומוריסטית (בקטע פאטאלי). היא לפרקים אלקטרונית ולפרקים נשמעת כמו פולק אירופאי מימי הביניים. היא תעשייתית באותו זמן שהיא קלאסית. היא נשמעה לי פעם כמו מה שהיה עשוי לקרות לו סיד בארט היה מצליח להחזיק את הפסיכוזה שלו מלאכול אותו חי.

לא לחינם פתחתי פעם תכנית שהקדשתי לזרם הפילוסופי של האבסורד עם שיר של הלג'נדרי פינק דוטס. אני חושב שהלהקה התיאטרלית הזאת היא אבסורדית עד העצם. ככזאת, אני כמובן שלא יכול שלא לאהוב אותה. אז אחרי שנים שאני חושב אבל לא עושה, היום סוף סוף שידרתי ספיישל לג'נדרי פינק דוטס, מיד אחרי תכנית "רגילה" של אור בזויות שכללה כמה קלאסיקות אישיות שלי.

בספיישל שיבצתי חלקים נרחבים מריאיון שערכתי עם Edward Ka-Spel – סולן וכותב השירים האניגמטי של הלהקה, האיש שברא את עולם הדימויים המופרע והמופלא שלה ושלא הפסיק ליצור בקצב מסחרר מאז שהקים אותה ב-1980. עדיין קצת מופתע מזה שהשיחה הזאת התקיימה במציאות. אשוחח גם עם כמה מאוהביה, שאחד מהם הוא ערן צור שייתן את מופע הפתיחה בהופעה הקרבה של הלג'נדרי ב-28 בינואר בגגרין.

רשימת השמעה (לא כולל קטעי הראיון):

  1. Belladonna
  2. The Wedding
  3. Lisa's Party
  4. The More It Changes
  5. I Love You in Your Tragic Beauty
  6. Black Zone
  7. Tower 1
  8. Fifteen Flies in the Marmalade
  9. Just a Lifetime
  10. This Is The Museum
  11. Curious Guy
  12. Casting the Runes
  13. Waiting for the Cloud
  14. Hotel Noir
  15. Disturbance
  16. Cheraderama

אור בזויות משודרת ברדיו הקצה בימי שני ב-13:00 ובימי רביעי ב-12:00