"הם לא נחמדים", "הם חוסמים כבישים ועושים פקקים", "הם אלימים ומתפרעים", "הם תוקפים שוטרים ואזרחים". אלה הן רק חלק מהתגובות שחוזרות על עצמן ביממה האחרונה. וכן, כולן נכונות. צעירי קהילת יוצאי אתיופיה נמצאים בעיצומה של מחאת זעם אחרי שנים של הזנחה, גזענות ממוסדת וחוסר תקווה. הדרך הכי קלה היא לשבת ממרחק בטוח, להעיר הערות "נכונות" ולבטל את המחאה הצודקת, לומר ש"כן, יש גזענות אבל הם עברו את הגבול". מובן שהם עברו את הגבול, יורים בהם למוות בגינות ציבוריות!

קטטות, שיכרות ואלימות יש בגנים גם בגבעתיים, כפר סבא וראשון לציון. באף אחת מן הערים האלה שוטר מעולם לא שלף אקדח על נער לבן. אז עכשיו הרחובות בוערים מזעם מתפרץ של נערות ונערים שיודעים שהם שווים פחות ושהם צריכים להישמר דווקא ממי שאמורים להגן עליהם. אין אנו מצדיקים אלימות כלפי שוטרים או אזרחים בשום פנים ואופן. עם זאת, אנחנו כן מבינות ומבינים מהיכן היא מגיעה.

אז כמה חברים ממוצא אתיופי יש לכם? אם התשובה היא אפס או קרוב לזה, זה משום שהממשלה שיכנה אותם רחוק מכם. לא בבית הספר שבו לומדים ילדיכם, אלא במקומות ספציפיים מאוד שיצרו כאן "גטאות של שחורים". זה הזמן להיות יחד, בהפגנות הבאות אל לנו להשאיר את אחינו ואחיותינו לבד במערכה. עלינו לצאת ולהפגין עמם למען שוויון זכויות ושוויון מול החוק. המחאה הזאת מוצדקת מאין כמוה ואסור לבטלה או להתרחק ממנה, אלא לעמוד כולנו יחד בסולידריות!

  1. טדי נגוסה – אזיקים על הידיים
  2. Body Count – Black Hoodie
  3. Brass Against – Know Your Enemy (feat. Sophia Urista)
  4. The Coup – The Guillotine
  5. DJ Shadow – Nobody Speak (feat. Run The Jewels)
  6. Run the Jewels – Close Your Eyes (And Count To Fuck) (Feat. Zack De La Rocha)
  7. The Roots – It Ain’t Fair (feat. Bilal)
  8. Dead Prez – Police State
  9. Vic Mensa – We Could Be Free (Feat. Ty Dolla $ign)
  10. Saul Williams – Penny For A Thought
  11. Vince Staples – Hands Up
  12. Lauryn Hill – Black Rage
  13. Sinéad O'Connor – Black Boys On Mopeds
  14. רביד פלוטניק – מדינת משטרה

אור בזויות משודרת ברדיו הקצה בימי שני ב-13:00 ובימי רביעי ב-12:00