סאפייה קהאן, בריטית מוסלמית בת 21, הפכה מפורסמת בין רגע בממלכה המאוחדת בעקבות הצילום הזה בו היא מביטה מטה בזלזול וגאווה, חסרת פחד, היישר לתוך עיני אחד מפעיליה האלימים של "ליגת ההגנה האנגלית" – תנועה פאשיסטית אולטרה-ימנית ואנטי מוסלמית.

תמונה נוספת מאותו מקרה שקרה לפני כשנתיים, חשפה שקאהן לבשה חולצה של The Specials, להקה שבסוף הסבנטיז הייתה אלטרנטיבה לPאנק הלאומני שפרח אז באנגליה. כמו סאפייה קהאן בתמונה, גם הספיישלס כשצצו לאוויר העולם, הציגו אלטרנטיבה שהייתה מחד רצינית לחלוטין ומאידך כמעט תמיד מחויכת. המוזיקה שלהם הייתה הומוריסטית לעיתים קרובות, שילבה סקא ורגאיי ג'מייקני ממעמד הפועלים, חבריה מוזיקאים שחורים ולבנים והיא הייתה 100% Pאנק בריטי. השבוע יצא אלבום קאמבק לספיישלס, ראשון זה 18 שנה, ואת מי הם הזמינו לשיר בו איתם? סאפייה קאהן, כמובן.

באחד השירים הכי טובים באלבום, קאהן והספיישלס מעדכנים את 10 Commandments of Man של ענק המוזיקה הג'מייקנית Prince Buster – שהספיישלס תמיד העריצו. על אף שהמקור של באסטר שוביניסטי ומחפצן בטירוף (עם לא מעט הומור, שוב), בעזרת קאהן הספיישלס הופכים אותו על פיו ומשנים אותו ואת מילותיו למניפסט פמיניסטי עדכני, שגם הוא לא חף מהומור, כי לא מזיק להנגיש מסרים מהפכניים עם קצת קריצה.

השמעתי את השיר כמובן התוכנית הזאת, לצד עוד חומרים מעולים – מאלטרנטיב היפ הופ דרך פוסט פאנק וכלה בשירת רחוב רוחנית ואלקטרוניקה חדשה.

  1. Snapped Ankles – Rechargeable
  2. Sink Ya Teeth – Pushin'
  3. Hen Ogledd – Welcome To Hell
  4. The Specials – 10 Commandments (feat. Saffiyah Kahn)
  5. Little Simz – Selfish (feat. Cleo Sol)
  6. The Cinematic Orchestra – A Caged Bird/Imitations of Life (Feat Roots Manuva)
  7. Saul Williams – Untimely Meditations
  8. The Bug – At War with Time (Featuring Spaceape)
  9. Non-Prophets – Damage
  10. The Comet Is Coming – Summon The Fire
  11. Burial – Come Down To Us

אור בזויות משודרת ברדיו הקצה בימי שני ב-13:00 ובימי רביעי ב-12:00