לחצו על הפליי להאזנה לתוכניתאור בזויות משודרת ברדיו הבינתחומי. לאור בזויות בפייסבוק

Super Furry Animals – "Download"

יצא לי לפשפש בקייס הדיסקים העתיק בנסיעה לאינדינגב ולהעלות באוב את האלבום האדיר, "Radiator", של החיות הסופר פרוותיות; סוף השיר תמיד הפליא אותי. לקראת סופו הוא לפתע נפתח עם מצילה וגיטרות אבל אז הולך ומתפייד לו. הסבר אפשרי שהלהקה הייתה יכולה לתת למהלך המוזר הזה: "חשבנו להמשיך אבל התחרטנו, השיר ממש יפה איך שהוא".

Super Furry Animals - Radiator
Super Furry Animals – Radiator

The Flaming Lips – "Feeling Yourself Disintegrate"

מתוך האלבום הכי היפה לטעמי של הפליימינג ליפס, "The Soft Bulletin" מ-1999. פיסת הנאו-פסיכדליה הנוצצת הזאת היא, בדיעבד, מעין הקדמה לקלאסיקה המודרנית, "Do You Realize", שיצאה ארבע שנים אחרי. או כפי שויין קויין היטיב לתאר את השיר הזה בעצמו: “You must understand that you are in process of dying”. וזה ממש לא שיר עצוב. להיפך.

Songs of Green Pheasant – "I Am Daylights"

השיר היפהפה הזה נכלל באוסף "Late Night Tales" החדש שערך המפיק והדי.ג'יי ג'ון הופקינס; פולק בריטי נעים, מיסתורי וצבוע באלקטרוניקה של שעות בוקר מוקדמות מדי. יופי צרוף.

Majical Cloudz – "Downtown"

אחד הקטעים הכי יפים ב"?Are You Alone" – האלבום החדש של מג'יקל קלאודס. או כפי שטום קרל, א.ק.א How To Dress Well, היטיב לנסח זאת בציוצו:

Dean Blunt – "Molly & Aquafina"

מולי הוא סלנג ל-MDMA. אקוופינה הוא סלנג לפות לח (וגם ברנד של מים מינרליים). עד כאן בפינת הלשון של אור בזויות.

דין בלאנט
דין בלאנט

Låpsley – "Station"

בימים אלה מסיימת לאפסלי הבריטית בת ה-19 להקליט את אלבום הבכורה שלה, שצפוי לראות אור בחברת התקליטים המעולה – XL Recordings (סיגור רוס, FKA twigs, שמיר). אם יהיו בו עוד שירים יפים כמו "Station", שיצא כבר לפני יותר משנה, נראה שהוא יהיה אחד האלבומים השווים של 2016.

Outfit – "Performance"

הרביעייה המופלאה מליברפול הוציאה השנה את אלבומה השני שלצערי הוא לא הגיע לקרסוליו של אלבום הבכורה המצוין שהוציאה ב-2013. אני עדיין מתענג על האלבום הראשון. זהו שיר הנושא מתוכו.

Outfit - Performance
Outfit – Performance

Susanne Sundfør – "Memorial"

בשיר אחד היוצרת והזמרת הנורווגית נשמעת כמו נסיכת פופ מהאייטיז, בשיר אחר היא כבר ממש נושקת ליורו-טראש (בקטע הכי טוב שרק אפשר). אך בקטע האפי הזה, שנמצא באמצע האלבום "Ten Love Songs" שיצא השנה, היא מדהימה בקטע מושלם עם השפעות של מוזיקה קלאסית מודרנית א-לה פיליפ גלאס ושירה קורעת לב.

סוזן סנדפור
סוזן סנדפור

Anne Briggs – "Step Right Up"

אן בריגס היא זמרת פולק בריטית שפעלה בסיקסטיז ובסבנטיז, ולמרות שלא זכתה מעולם להצלחה מסחרית, השפיעה מאוד על כאלה שכן, בהם ברט יאנש וג'ימי פייג' מלד זפלין. למעשה, היא הייתה זו שלימדה את יאנש הסקוטי את השיר העממי "Down by Blackwaterside", שלד זפלין בסופו של דבר גנבו, כדרכם, באלבום הבכורה שלהם.

Anne Briggs - Self Titled
Anne Briggs – Self Titled

The Trees And The Bees – "Our Conversations"

מתוך האלבום הראשון, ולמעשה היחיד, שהוציאה הלהקה הישראלית הזאת ב-2011, בהפקת אדם שפלן. לאן היא נעלמה? הכעס העצור בשיר זה מבדיל ומייחד אותו מיתר השירים באלבום, שלרוב סובבים סביב פריק-פולק עם נגיעות עדינות של פסיכדליה ואמריקנה.

The Trees and The Bees
The Trees and The Bees

Kurt Vile – "Pretty Pimpin'"

אז הפעם אולי יש סיכוי שנזכה לראות אותו בהופעה בארץ, אחרי שביטל את הקודמת בעקבות צוק איתן? מהצצה חטופה בחוץ נדמה שלא. זהו הקטע הפותח את אלבום האולפן השישי והחדש של קורט וייל, לשעבר איש להקת The War on Drugs, והוא הזייתי, מלנכולי, ישנוני ויפה.

The Handsome Family – "Frogs"

אם צפיתם בעונה הראשונה של "בלש אמיתי" בטח יצא לכם לשמוע את "Far From Any Road" של ההנדסום פאמילי כמה וכמה פעמים. ובכן, ללהקת הפולק והגותיקה הדרומית הנהדרת הזו יש עוד המון שירים מעולים. "Frogs", לדוגמה, לקוח מתוך אלבומה האחרון, "Wilderness" מלפני שנתיים.

The Handsome Family. צילום: יח"צ
The Handsome Family. צילום: יח"צ

Current 93 feat. Shirley Collins – "Idumæa"

להקתו האקספרימנטלית של דיוויד טיבט הוציאה ב-2006 אלבום שכלל, נוסף לשירים אחרים, תשע גרסאות של אותו מזמור מתודיסטי "Idumæa", שנכתב ב-1763. בין הווקליסטים המשתתפים באלבום: אנתוני הגרטי, בוני פרינס בילי, מארק אלמונד וזמרת הפולק שירלי קולינס – שהיום כבר בת 80.

שירלי קולינס
שירלי קולינס

Coil – The "First Five Minutes After Death"

למרות ש-Current 93, הפגאנים משהו, שוייכו תמיד לזרמים משונים בפולק, לא נדיר יהיה למצוא אלבומים שלהם לצד אלבומים של הרכב האינדסטריאל הנסיוני, קויל. הקטע האינסטרומנטלי שסוגר את התוכנית לקוח מתוך יצירת המופת של קויל, "Horse Rotorvator" מ-1986.

אור בזויות משודרת ברדיו הבינתחומי. לאור בזויות בפייסבוק