עם אלבומים חדשים ליו לה טנגו ו-Low, אלבום מחווה מקסים לקארן דלתון המנוחה, תיקלוטים של Regis ו-Cut Hands בתל אביב, חדש של פיצ'ז עם קים גורדון וקטע מחאה ענק של ז'אנל מונה וחברים – יצאה שעת קצת סכיזופרנית של אור בזויות; חציה הראשון פולקי ונינוח ואילו חציה השני בועט וכעוס. אוהב את זה ככה.


אור בזויות משודרת בימי ראשון ב-22:00 ברדיו הבינתחומי

Yo La Tengo – "So Lonesome I Could Cry"

אולי כבר שמעתם את הקאבר של יו לה טנגו ל-"Friday I'm in Love" של הקיור. אז עכשיו יוצא האלבום כולו עם עוד קאברים, בהם שירים של האנק וויליאמס, סאן רא ועוד, רימייקים לשירים מאלבומים קודמים של יו לה טנגו ובונוס שני שירים חדשים לגמרי.

Sharon Van Etten – "Remembering Mountains"

ואן אטן פותחת את אלבום המחווה החדש, "Remembering Mountains: Unheard Songs by Karen Dalton", בביצוע יפהפה לשיר הנושא.

אלבום מחווה לקארן דלתון
אלבום מחווה לקארן דלתון

Diane Cluck – "This Is Our Love"

לא יכולתי להתאפק, אז גם זה מתוך אלבום המחווה לקארן דלתון. קלאק היא יוצרת שהתפרסמה בעיקר בחוגי הפריק פולק והאנטי פולק של תחילת האלף לצד מוזיקאים דוגמת דבנדרה בנהארט וג'פרי לואיס.

Karen Dalton – "Something on Your Mind"

ואם כבר, אז הנה היא בעצמה. מתוך "In My Own Time", האלבום השני שלה שיצא ב-1971.

Noa Babayof – "Take Care"

בביוף הוציאה לא מזמן את אלבומה השני, "Blue Bound" המצוין (ראיון שעשיתי איתה לקראת ההשקה), וזהו הקטע שסוגר אותו – קאבר מיוחד מאוד לאחד השירים הכי יפים של ביג סטאר.

נועה בביוף. צילום: אביעד זיסמן
נועה בביוף. צילום: אביעד זיסמן

Low – "Into You"

רק השנה זכינו לראות אותם בבארבי והנה לואו חוזרים עם "Ones and Sixes" – אלבום חדש ושונה מכל מה שעשו קודם לכן, בעיקר בזכות האלקטרוניקה העדינה שלראשונה תופסת מקום אצלם. וזהו אחד השירים היותר מוצלחים מתוכו. הנה לינק לראיון עם אלן ספארהוק מהלהקה. אחד המרגשים שיצאו לי לעשות.

Low. מימין: סטיב גארינגטון, אלן ספרהוק ומימי פרקר. צילום: יח"צ
Low. מימין: סטיב גארינגטון, אלן ספרהוק ומימי פרקר. צילום: יח"צ

Solid Space – "A Darkness In My Soul"

מסתבר שללהקת המינימל ווייב הבריטית הזאת יש רק את האלבום הזה, "Space Museum" שיצא ב-1982. אווירה אפלה, סינתים אנלוגים, מכונות תופים וגיטרה אקוסטית שמחלצת אותה מהסטריאוטיפ הז'אנריסטי. תודה על ההמלצה, דר.

Solid Space - Space Museum
Solid Space – Space Museum

Sandwell District – "Falling The Same Way"

מפיק ודיג'יי הטכנו התעשייתי מברמינגהאם, Regis, יתקלט בסקוואט בחמישי (בזמן שבחלל המרכזי של הבלוק יתקלט סת' טרוקסלר). הקטע הזה שייך לא רק ל-Regis, אלא לקולקטיב בינלאומי, אניגמטי משהו, של יוצרים אלקטרוניים שבו הוא חבר, לצד Silent Server ו-Function.

Peaches – "Close Up" feat. Kim Gordon

פיצ'ז עומדת לחזור בספטמבר עם אלבום שישי ובינתיים חושפת את הסינגל הראשון מתוכו, שבו משתתפת אשת סוניק יות', קים גורדון. בקליפ (המזעזע) פיצ'ז מתחננת בפני גורדון להיות מאמנת האיגרוף שלה. איכס מה שקורה שם בזירה, איכס.

Ghost – "Majesty"

להקות מטאל שוודית שהופכת לאט לאט לבון טון של פלצני מוזיקה מהסוג שמטאל הוא לא לגמרי הקטע שלהם. הגיוני, הרי הקטע הזה נשמע יותר כמו להקת מטאל שעושה אליס אין צ'יינס בסבנטיז. אל תטרחו להאזין לאלבום כולו ("Meliora" שמו), הוא לא ברמה של השיר המצוין הזה שבולט מתוכו כמו מגדלור.

Deafheaven – "Brought To The Water"

סינגל ראשון מתוך האלבום הבא של ההרכב האמריקאי המעולה הזה, שמשלב בלאק מטאל, שוגייז ופוסט רוק. אחרי "Sunbather" הענק שיצא לפני שנתיים, הרף שהציבה הלהקה גבוה. אבל הסינגל החדש מצליח, לכל אורך השמונה וחצי דקות שהוא אורך, לשמור את הציפייה לאלבום המלא. השאלה היא: מי ירים את הכפפה ויביא לנו אותם להופעה?

ג'ורג' קלארק מ-Deafheaven. צילום: Teresa Sedó
ג'ורג' קלארק מ-Deafheaven. צילום: Teresa Sedó

Janelle Monáe – "Hell You Talmbout"

לאחרונה זמרת הסול והראפרית ז'אנל מונה מסתובבת בארצות הברית עם החבר'ה שלה ללייבל Wondaland ומרימה הופעות בהפגנות ותהלוכות מחאה של "Black Lives Matter", כנגד האלימות המשטרתית נגד שחורים. היא וחבריה צורחים שמות של קורבנות בלי ניתוחים, בלי פרשנויות ובלי מילים מיותרות. שמות של קורבנות. המון שמות.

ז'אנל מונה עם הזמר Jidenna (בחליפה כחולה) במחאה נגד אלימות משטרתית. הוליווד, 21 באוגוסט
ז'אנל מונה עם הזמר Jidenna (בחליפה כחולה) במחאה נגד אלימות משטרתית. הוליווד, 21 באוגוסט

Cut Hands – "Black Mamba"

חובבי הרדקור, נויז וטכנו מהסוג הלא נחמד בטח ייפגשו בחמישי הקרוב בפפאיתו בר בדרום העיר, בהופעה של Cut Hands, הלוא הוא המוזיקאי וויליאם בנט שבחר להתעמק במקצבים שבטיים בהשראת הוודו מהאיטי. זהו קטע הנושא מתוך אלבומו השני שיצא ב-2012.

לעמוד אור בזויות בפייסבוק