fbpx
חיפוש

זומבים, דגים, אבני חן וכדורים דביקים

וידוי: לפני שעשיתי את המנוי הראשון שלי על מגזין מוזיקה מחו"ל, הייתי קורא עיתונים של גיימרים (תצחקו עליי, יופי. הייתי בן 11). זה התחיל עם "פריק", בשביל לגלות משחקים חדשים ל"מגה-דרייב" הישן שהיה לי והמשיך עם מנוי ל-PC Gamer הסופר גיקי. לפני כשבועיים כתבתי למוסף סטודנטים של טיים אאוט על משחקים שרצים חזק על מסכי הלפטופים באוניברסיטה. כמתבקש, התחקיר לכתבה כלל המון שעות משחק מטופשות וזה היה מדהים. גם גיליתי שזה די כיף לשמוע מוזיקה תוך כדי שאני משחק Plants Vs Zombies. כן, זה התירוץ שלי בשביל לכתוב על משחקי מחשב בבלוג שמתעסק בעיקר במוזיקה.

Plants Vs Zombies

מדובר במשחקים קלילים, פשוטים וצבעוניים להחריד, שלא דורשים שום נסיון גיימרי מוקדם או שעות של התעמקות והשקעה. קהל היעד של משחקי הקז'ואל הוא בדרך-כלל מבוגר יותר מזה של הכותרים הכבדים, מה שלא מפתיע לאור הדרישות הפסיכיות שמעמידים המשחקים של עידן הקונסולות והמחשבים המשודרגים. מסתבר שאותם משחקים שכיף לנו לשחק באייפון בזמן שאנחנו כורעים בשירותים, יושבים לנו טוב גם על מסך הלפטופ בזמן הרצאות. לאחרונה אף הוכרזו משחקי הקז'ואל כיעילים בטיפול בדיכאון קליני (במחקר שמומן ע"י Popcap – חברת המשחקים השלטת בשוק הקז'ואל). נראה שהחיבור לקהל מבוגר יותר, שלא מגדיר את עצמו כ"גיימר", הוא טבעי לאור המאפיינים הנ"ל. ברוב משחקי הקז'ואל ניתן לשחק באמצעות לא יותר מעכבר או עם מקש בודד נוסף. זוהי האבולוציה של שולה המוקשים, הסוליטייר והמאג'ונג הסיני שאמא שלכם (שלי בכל אופן) היתה משחקת שעות אל תוך הלילה.

World Of Goo

ז'אנר: פאזל-פיזיקלי-פסיכדלי

קהל יעד: חנונים שמפחדים לנסות את ה-Goo האמיתי (הורדה)

מה עושים שם: בטריילר של המשחק ביוטיוב נראית אנימציה של ילדה נוירוטית שרועדת, פותחת פחית של Goo ולוגמת אותה בשלוק אחד. האישונים שלה מתרחבים. נראה שמכאן אנחנו נכנסים לתוך העולם של Goo, שהוא פסיכדלי, צבעוני ולא מפסיק להסתובב. אני מוכרח להודות שאשכרה חטפתי בחילה רק מלצפות בגראפיקה המרהיבה ממרחק, כשחבר שלי שיחק במשחק כמה שורות מתחתיי בזמן הרצאה. רגע, אז מה בכל זאת עושים שם (חוץ מחומרים פסיכו אקטיביים שמגיעים בפחית)?

מדובר במשחק מבוסס פיזיקה, שבו עליכם לבנות מודלים כמו מגדלים וגשרים שעשויים מכדורי ה-Goo הדביקים וכל זאת על מנת להגיע איתם עד לנקודת היציאה של כל שלב. קצת בדומה לעולם האמיתי, האויב הגדול ביותר שלנו ב-World Of Goo  הוא כוח המשיכה – אז אל תבנו מגדל גבוה ודק כי הוא פשוט יקרוס. בשלבים מעט יותר מתקדמים תאלצו גם להפעיל את הראש בפתרון הבעיות שמציבים לכם, מה שיכול בקלות להסיח את דעתכם מהקוגיטו של הצרפתי ההוא עם השפם, שעליו מתחולל וויכוח סוער כרגע בכיתת הלימוד.

Plants Vs Zombies

ז'אנר: אסטרטגיה / Tower Defense

קהל יעד: סטודנטים מהפקולטה לחקלאות (הורדה)

מה עושים שם: מגנים על הצד שלכם במגרש מפני זומבים שצועדים בנחישות ומנסים לפרוץ את שורותיכם. אגב אתם צמחים, אבל זה לא אומר שאתם חסרי אונים נגד אוכלי המוחות. בשעות היום תאספו שמש, שבעזרתה תצמיח לכם צמחים שונים בעלי יכולות משונות (תירס, פטריות, חמניות מה שתרצו). את הצמחים כדאי לכם למקם בפרישה חכמה על המגרש, כדי למנוע מהזומבים לחצות את שורותיכם הירוקות. אוכלי המוחות, ממשיכים לשעוט לאיטם. והם מוזרים ממש: ישנם זומבים שמשליכים עליכם כדורי סל, זומבים במדי פוטבול שרצים אליכם בעמוק (ועדיין לאט) וזומבים שקופצים מהשמיים עם חבל בנג'י, שודדים לכם צמח (מהר) ועולים חזרה מעלה. מכל המשחקים שכתבתי עליהם בכתבה הזאת, לזה אני עדיין מכור ברמות מטופשות.

Cooking Academy

ז'אנר: בנות

קהל יעד: ניחשתן נכונה. כל הכבוד – גם יפות וגם אופות. (הורדה)

מה עושים שם: באמת שלא הייתי סגור על זה כשראיתי את זה לראשונה על המסכים הלבנבנים של הבחורות היפות באולם ההרצאות הגדול בבינתחומי. זה נראה כמו פס נע של מזון, עם ציורים חמודים של חסות ובצק. מין משחק בישולים שכזה. ובכן, Cooking Academy מתוצרת Heavy Games (שמייצרים רק משחקים קלילים), הוא להיט היסטרי. אמנם הוא פונה באסתטיקה שלו ועל סמך סטריאוטיפים מוכרים לקהל יעד נשי, אך הוא כיפי לאללה לא משנה מי ומה אתה. לימדו את מיומנויות חיתוך הבצל, לישת הבצק, הטיגון, קישוט הקינוחים. השלימו כמה שיותר מתכונים ותתקדמו למנות המסובכות יותר. אזהרה: המשחק לא עבר בדיקת כשרות.

Insaniquarium

ז'אנר: טמגוצ'י – הדור הבא

קהל יעד: אנשים ממש מוזרים (הורדה)

מה עושים שם: דואגים לדגים באקווריום, נלחמים בבוסים, בוהים. לפעמים באים חייזרים והם מסוכנים לדגים, לכן עליכם להרוויח צדפות ולקנות איתן כל מיני חיות מחמד שיגנו עליהם, וגם יאכילו אותם על הדרך. אם מתו לכם כל הדגים באקווריום – Game Over. בין חיות המחמד תמצאו חילזון שמטייל בתחתית המיכל ואוסף מטבעות ששקעו, דג חרב שנלחם בחייזרים, פיל צוללן, אף שמתעטש ומפחיד בכך את החייזרים (כן, פשוט אף). כל טיפת נזלת שווה דולר במשחק. לכל חיה יש את המאפיינים שלה ולכן תצטרכו לחשוב טוב איזו לקנות. ישנם גם ארבעה מצבי משחק שונים, אבל מה שהכי מעניין ב- Insaniquarium  הוא שהוא אשכרה מצליח להעסיק אותנו בדיוק עם אותו הטריק שקנה אותנו בימי הטמגוצ'י העליזים.

Peggle Nights

ז'אנר: פאזל

קהל יעד: כל מי שרק ינסה פעם אחת. (הורדה)

מה עושים שם: פגל הוא משחק דו מימד קלאסי, שבמבט ראשון מזכיר קצת שילוב של המשחקים העתיקים פופקורן ו- Space Invaders. אך בפועל הוא שונה מאוד משני הענתיקות האלה, הרי שמדובר באחד ממשחקי הקז'ואל הפופולאריים ביותר מהשנים האחרונות ואי פעם. גרסת ה-Night שלו ל-PC, הגיעה בשלהי 2009, אחרי שהמשחק הופץ בפלטפורמות משחק רבות אחרות. אם אתם מתעקשים להגיד שאתם לא מכירים את המשחק המקורי, אז מדובר במשחק פאזל שדורש לא מעט מיומנות וגם די הרבה מזל. אתם בתפקיד יצור חביב שמפיל כדור מקצהו העליון של המסך. המטרה מסתכמת במשהו כמו  -"פגע בכל הכדורים הכתומים". אם תצליחו להשחיל את הכדור לתוך החור שבתחתית המסך בסוף המהלך – יופי לכם, שיחקתם אותה.

Zuma Deluxe

ז'אנר: פאזל – אקשן

קהל יעד: מי שהתגעגע ל-Bubbles, הוריד אותו, שיחק בו שוב וגילה שהוא כבר לא להיט כמו שהיה פעם. (הורדה)

מה עושים שם: אחד המשחקים העתיקים של PopCap Games משנת 2003 ועדיין בין הפופולאריים ביותר שלה. שכלול גאוני של קלאסיקת עבר בשם Bubbles, שגם בו המטרה היתה לירות בכדורים וליצור רצפים של צבעים כדי שהכדורים יתפוצצו וייעלמו לפני שיגיעו אלייך ותיפסל. ב-Zuma הסטייל הוא אצטקי, המוזיקה שבטית ואתה תותח באמצע המסך שיורה כדורים בכל מיני צבעים על נחש הכדורים שבא לתקוף אותך בתוך המסלול הקבוע שלו. זה נשמע מפגר ואכן זה מפגר, אבל ממכר וכיפי בטירוף. "נחש הכדורים" שבמסלול יפסיק להתקדם בכל פעם שתצליחו לקטוע אותו על ידי פגיע ברצף של כדורים בעלי צבע זהה.

Shipwreck Showdown

ז'אנר: ארקייד

קהל יעד: סטודנטים לזואולוגיה (הורדה)

מה עושים שם: אתם טורף תת מימי. כריש או חיה אחרת, ואתם עושים מה שחיות עושות – שורדים. מתחמקים ממכשולים, מטורפים אחרים שיכולים להראות לכם מאיפה משתין הדג שנמצא מעליכם בשרשרת המזון. אתם מתחילים בתור בוריס הדג החמוד והצבעוני ומתחילים לאכול אחרים ולהימנע מלהיטרף וכך מטפסים מעלה בשרשרת המזון. בהמשך תוכלו לשחק גם את: אדי, שהוא דג 'חכאים'  מפחיד יותר מפיראנה, פיטר חסר השיניים וכמובן שלכל דמות יש ספיישל moves משלה וכמו כן, גם כל מיני power ups  מדליקים.

הכתבה פורסמה לראשונה במוסף הסטודנטים של טיים אאוט, ע"מ 36

Uri Zer Aviv

עיתונאי, בלוגר, עורך ומגיש ברדיו הקצה

1 Comment
  1. מתי

    יוני 5, 2011 10:29

    תקרא לי מיושן אבל אין על הקלאסיקות…נסה את battle bugs בלינק הזה:
    http://www.dosgamesarchive.com/download/battle-bugs/

אולי תגיד את זה כבר?