fbpx
חיפוש

The Jazzsteppa Live Experience

the Jazzsteppa live experience will blast ya
the Jazzsteppa live experience will blast ya

את Jazzsteppa אני מכיר כבר פחות או יותר שנתיים, אבל רק ביום שישי האחרון (29/9/09) יצא לי סוף סוף ללכת לראות אותם בהופעה. כל כך נהניתי. מוזיקה שעושה לי את זה בד"כ מורכבת מהכלאה של סגנונות מוזיקליים שונים, סגנונות שאני אפילו לא חייב לאהוב בתור ז'אנרים העומדים בפני עצמם. לדוגמא, קשה לי להגדיר את עצמי כחובב גדול של ז'אנר הג'אז הקלאסי, אך אני לגמרי מודע לנוכחותו ההכרחית בהמון מההרכבים שאני כן אוהב. ג'אזסטפה הם דוגמא מצויינת להרכב שיודע לערבב.Jazzsteppaגל בר-אדון וגל מור, מייסדי ההרכב, הם חלוצים אמיתיים של הרחבת אופקים. הם משלבים המון אלמנטים וסגנונות שחשבתי לעצמי שהם לא כוס התה שלי, לכדי משהו חדש – חליטה מקצועית של ג'אז, לייב דאב-סטפ, ראגא-מאפין, דראם אנד בייס, דאנסהול ועוד. הם ייחודיים וזה כל כך חשוב בתקופה בה אנו חיים – תקופת השכפולים…

במרכז הבמה בר-אדון מתפקד באופן מעורר השתאות על טרומבון, מיקרופון (live mc), לפטופ ואפקטים, בצד הבמה יושב לו גל מור על מערכת התופים (וכשאני כותב "יושב", אני מתכוון לזה, הוא יושב על הביט מדויק כמו מכונה גרמנית) ובצדה השני של הבמה – שלישיית כלי הנשיפה. מול הבמה – מועדון שלם עם באסים רצחניים בבטן וידיים מאוגרפות באוויר. אי אפשר שלא לרקוד.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=-UBiubbpM6E[/youtube]

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=1d4e_vNL2k0[/youtube]

Jazzsteppa שביססו את הסאונד עמוס הבאס הרצחני שלהם, בלונדון ובברלין (וישראל, כמובן, כיום חיים בברלין), הספיקו כבר לחתום ולהחליף! שלושה לייבלים בעלי מוניטין עולמי – כל אחד בסגנונו שלו –Studio Rockers, MG 77 studio, Hot Flush. הם ניגנו בפסטיבלים הכי שווים באירופה ולצד מספר לא מבוטל של דיג'יים ענקיים (Benga ו- Kode9 הם רק חלק קטן מהשמות איתם הם עבדו). כיום הם הפכו בעצמם ללייבל ומוציאים את יצירותיהם באופן עצמאי. Respect, a whole lot of respect.

  • היום (02/09) jazzsteppa יופיעו בתל אביב במועדון האוזן בר בשעה 10:00 + אורח מיוחד, האחד והיחיד – הסקסופוניסט שרון אריה חלפון – מומלץ מומלץ מומלץ.
צולם בהופעה של Jazzsteppa בברזילי

Uri Zer Aviv

עיתונאי, בלוגר, עורך ומגיש ברדיו הקצה

1 Comment
  1. שירה

    ספטמבר 2, 2009 21:17

    כמה עצוב שלא יכולתי לבוא לאפאחת מההופעות
    🙁

אולי תגיד את זה כבר?