fbpx
חיפוש

נוח על משכבך בשלום גיל סקוט-הרון

נוח על משכבך בשלום גיל סקוט-הרון (1949-2011). כואב לשמוע את החדשות האלה, בייחוד לאור כך שהייתה לי הרגשה קריפית לגמרי מתחת לעור שהיום הזה קרב ובא. אמנם סיבת המוות אינה מפורסמת עדיין (נכון לזמן כתיבת שורות אלה), אך לי נראה שזו העיר ניו יורק שהרגה אותו. קשה שלא לשמוע זאת על קולו ב-I'm New Here – אלבומו האחרון שיצא בשנה שעברה. מצד אחד הוא נשמע שם אדם לגמרי שבור, אך מצד שני כזה שהשלים באופן מלא ובשלווה עם בואו בימים ומעברו ההדרגתי והאיטי אל העולם הבא.

נוח על משכבך בשלום

"A friend, Doris C. Nolan, who answered the telephone listed for his Manhattan recording company, said he died in the afternoon at St. Luke's Hospital after becoming sick upon returning from a European trip." (The New York Times)

לאחר שביטל את הופעתו בישראל בשנה שעברה כתבתי כאן פוסט בשם: "אין גיל ואין שמחה, אני רק מקווה שירגיש טוב". כתבתי שם ש: "מדובר באמן מבוגר בשנות השישים לחייו, אשר רק עכשיו השתחרר משלוש שנים בכלא. יותר מזה, הוא נכנס לשם מלכתחילה כי לא הסכים לאופציה הראשונה שהציעו לו הרשויות האמריקאיות: גמילה". הבוקר הזה והחדשות על מותו של הרון קצת הזכירו לי את ההרגשה הנוראית שחשתי כשליין סטיילי, סולן להקת אליס אין צ'יינס נמצא מת. חוסר האונים שבלהגיד לעצמך ש"זה רק היה עניין של זמן". ג'אנקי עד יומו האחרון… עצוב.

Uri Zer Aviv

עיתונאי, בלוגר, עורך ומגיש ברדיו הקצה

8 Comments
  1. aws 1

    מאי 28, 2011 11:28

    RIP. אחד הגדולים אי פעם.

  2. איל

    מאי 28, 2011 12:15

    מבאס נורא, האמת שלא יצא לי לשמוע אותו יותר מדי למרות שהיה אמן מעולה.

    http://www.youtube.com/watch?v=rGaRtqrlGy8

  3. בונד, ג'יימס בונד

    מאי 28, 2011 15:20

    חרא.

    סליחה על הביטוי, אבל זאת התחושה הראשונה שעברה לי בראש כששמעתי על מותו.

    היה הזמר האהוב עלי בשנים האחרונות. הופתעתי מאד מהקמבק שלו, כי ידעתי על סיפורי הכלא והאיידס. האחרון היה תקליט טוב, אבל לא מדהים. גם לי היתה הרגשה שהוא גמר את הסוס. לפחות את התקליטים הבאמת גדולים שלו הוא כבר הוציא, ודי מזמן. אצלי הם ימשיכו להתנגן.

    תנצב"ה, גס"ה. זצ"ל.

  4. אורי זר אביב

    מאי 28, 2011 17:46

    כל האלבום האחרון שלו נשמע כמו פרולוג למותו. הנה עוד דוגמא מתוך I'm New Here מ-2010:

    http://www.youtube.com/watch?v=OET8SVAGELA

  5. אורית

    מאי 28, 2011 19:09

    באמת עצוב, אבל היה ברור שבהיותו HIV חיובי הוא חי על זמן שאול. במצב שהמערכת החיסונית כמעט לא עובדת, לא בהכרח שמתים כג'נקים. זה יכול להיות מכל דבר פשוט.
    לפחות הותיר אחריו אלבומים נפלאים והרחיב את קהל שומעיו וכאלה שזכו לראותו מופיע, בזכות האלבום האחרון הכל כך מוצלח שלו.

  6. aws 1

    מאי 29, 2011 00:11

    מצטער אם אני מגזים, אבל נמאס לי לראות שמתייחסים רק להשפעה (העצומה) שלו על היפהופ, על Revolution Wont Be Televised ושקנייה ווסט סימפל אותו בלה בלה.

    שידברו על שמלבד ההשפעה שהוא הזרים הוא גם היה אומן ייחודי ונפלא, זמר ומבצע בחסד שהוציא אלבומי מופת אחד אחרי השני בסבנטיז (וגם מעבר).

    הנה אחד השירים הטובים מאחד האלבומים הנהדרים שלו- Winter In America (יחד עם בריאן ג'קסון הענק שליווה אותו בשנים היפות האלה):
    http://www.youtube.com/watch?v=U9woebI-td4

  7. אורי זר אביב

    מאי 29, 2011 15:55

    אתה לא מגזים. הוא לא היה רק לוחם, אלא גם מנחם גדול

    http://www.youtube.com/watch?v=e1dvUVTwnJk&feature=player_embedded

  8. […] של אסטטקה). ומשם משנים אוירה ונותנים קצת בכבוד למשורר המנוח גיל סקוט-הרון, ולצד הדווקא לא פוליטי ומחאתי של מורשתו […]

אולי תגיד את זה כבר?