אתמול היה היום הראשון שלי מאז גיל 16 בלי סיגריה ושלשום ביקרתי בפעם הראשונה ב"מגדל השיר". זה היה בצהריים של יום שישי, התעוררתי בחדר צנוע בראש המגדל המיתי כשמסביבי מעט מאוד רהיטים. מזרון מרופט על הרצפה ומתחת לחלון קטן עמד שולחן כתיבה. החדר היה פרוץ וריק, החלון פתוח ואת השיעולים של האנק וויליאמס כבר אי אפשר היה לשמוע. היה לי ברור לגמרי שלאונרד כהן לא גר כאן יותר.

הסיוטים שלי משום מה כמעט אף פעם לא נראים, לפחות מבחינת הדימויים בהם, כמו סיוטים. אין בהם איברים גדועים, אין טביעות או נפילות חופשיות ונדיר שאני נרדף. אבל אלה סיוטים לא פחות.

בתוך חלום הבלהות הזה עם מגדל השיר (שהיה רק חלק מחלום גדול יותר ומגוחך בהרבה) הבנתי שאין לי מה לחפש בראש מגדל מיתי נטוש והתחלתי לרדת ברגל במדרגות מעגליות בלתי נגמרות. תוך כדי תהיתי איך בכלל כהן הקשיש היה מסוגל לרדת בהן. אז זהו, שהוא לא. וזאת לא הייתה בעיה כי הוא מעולם לא התכוון לעזוב. כשהצלחתי אני סוף סוף לצאת החוצה מבסיס המגדל, מצאתי את עצמי בכפר סבא. מסתבר שמגדל השיר המיתולוגי מהשיר של כהן ניצב לו, מכל המקומות, דווקא באמצע מסלול ריצה של חטיבת ביניים שבה מעולם לא למדתי בכפר סבא. אבל עזבו שטויות, הפסקתי פאקין לעשן!

  1. Car Seat Headrest – Stop Smoking (We Love You)
  2. Tunng – The Last Day
  3. Shana Cleveland – Don't Let Me Sleep
  4. Or Dromi – Sour Heart
  5. Bill Baird – I'm Not a Perfect Person
  6. Titus Andronicus – Tried To Quit Smoking
  7. קטב מרירי – באשמת עצבים רפופים
  8. Legendary Pink Dots – Tower 1
  9. Leonard Cohen – Tower Of Song [with Jennifer Warnes]
  10. Daniel Kahn & Psoy Korolenko – The Jew In You (לייב באור בזויות)
  11. Ishai Adar feat. Maurice Sarfati – Ana Belephoneq
  12. The Voices of East Harlem – Oh Yeah

אור בזויות משודרת ברדיו הקצה בימי שני ב-13:00 ובימי רביעי ב-12:00