fbpx
חיפוש

הילה רוח על חרדות, מאכלים תוניסאיים וננסי סינטרה. ריאיון

הילה רוח. צילום: בן פלחוב
הילה רוח. צילום: בן פלחוב

שנה אחרי שהוציאה את האלבום המעולה "רופאה במערב", הילה רוח מסתכלת אחורה על הדרך שעשתה ויש לה סיבות להיות גאה. "אני ממש שלמה עם האלבום, עם המהלך של היציאה מהלהקה (כלבי רוח – אז"א) לסולו ועם כך שבחרתי בסוף להפיק אותו בעצמי", היא אומרת. "האלבום הזה יצר משהו שמזוהה איתי ורק איתי. זו הייתה שנה מטורפת לגמרי מאז ההשקה, ברמות שלא ציפיתי להן. כל שלושה חודשים להופיע בבארבי, גם כשלא מדובר בהשקה או אירוע מיוחד? ממתי אני מהלהקות האלה שמופיעות בבארבי?".

אז גם השבוע תוכלו למצוא את רוח בבארבי, בהופעה לכבוד השקת גרסת הוויניל של האלבום שלה, בצד EP רמיקסים חדש שבו משתתפים בין השאר Totemo ורד אקסס. היא אפילו התגברה על הפחד הגדול שלה מקאברים והוציאה גרסת כיסוי ללהיט "Bang Bang" של ננסי סינטרה. היא בחרה לקרוא לו בעגה מקומית "בום בום", שרה את כולו בעברית וגרמה לזה לעבוד.

הרעיון להקליט אלבום רמיקסים לשירי "רופאה במערב" הגיע לגמרי במקרה. "כשהגעתי להופיע פעם באולפן של רדיו הקצה", היא מספרת, "הכרתי בו את שני היצורים המושלמים בר זבדה ותומר קריב. אחרי כמה זמן שלושתנו היינו בלבונטין והייתי שיכורה ברמות והם התחילו לדבר על זה, ואמרתי בהתלהבות כן, בואו נעשה את זה".

הרמיקס הראשון שיצא היה של רד אקסס לשיר "דובה גריזלית". האחרים יוצאים כעת. "פתאום זה היה נראה לי כל כך קל", אומרת רוח, "פשוט שלחתי לרד אקסס שירים שלי ולמחרת היה לי רמיקס מדהים. אחריו התחלנו להעלות כל מיני שמות של מוזיקאים לשלוח להם שירים – והנה עכשיו זה בחוץ, עם תשעה רמיקסים שהרבה מהם שונים לגמרי מהעולם המוזיקלי שלי. זה מגניב אותי, זו מין פרספקטיבה שחוצבת ברוקנ'רול, ברעיון של היוצר הכותב".

והקאבר לננסי סינטרה? אלה מגפיים גדולים להיכנס אליהם.
"קוסטה (קפלן, מלהקת חיה מילר, שמנגן עם הילה רוח – אז"א) ואני היינו בבית של רם אוריון והתרגום של השיר התחיל חצי כדאחקה. אחרי שעברנו את שלב הדאחקות, הבנתי שהתרגום ממש מתכתב עם טקסטים שלי מהאלבום – זה היה הרגע שהבנתי שאני רוצה להקליט אותו. אף שהלך הרוח של השיר מסתדר לגמרי עם מה שאני עושה, היה פחד גדול לנגוע בפרה קדושה הזאת. למה מי אני? ועוד בעברית? כשאני מוציאה שיר שלי, יש לי מין בעלות על העולם שלו, אבל כשאני מוציאה שיר כזה מפורסם, אני מרגישה כאילו אני נכנסת ומתערבת ביחסים של אנשים עם השיר הזה. מה אני נדחפת? אבל עכשיו אני ממש שמחה שעשיתי את זה ונראה לי שהוא ייכנס לאלבום הבא".

אמרת לי לפני כמה ימים שהשיר שלך שאת הכי אוהבת הוא "דגים".
"בטח היום הייתי עונה אחרת".

דווקא היית מאוד נחרצת.
"כן? מדי פעם יש שירים שלי שאני מדמיינת מה אם לא הייתי כותבת אותם – וזה מלחיץ אותי נורא".

זו רמה מאוד גבוהה של המצאת בעיות שלא קיימות. סחתיין.
"ממש. מפעל לייצור חרדות. 'דגים' הוא אחד משירי האהבה הכי טהורים שלי. כלומר, יש משהו מאוד נקי במקום שממנו הוא נכתב".

אחד הדברים שעדיין מפדחים אותך על הבמה?
"מונולוגים של רבע שעה בין השירים שאני פשוט לא מצליחה לעצור. בקטע של ,'רגע, אני חייבת להגיד משהו', כזה ואז ממשיכה וממשיכה. יו, היו לי כל כך הרבה פאדיחות על במה".

קרה לך משהו שריגש אותך במיוחד שלא היה קורה לולא האלבום שלך היה רואה אור?
"אני הכי מתרגשת מהכל, בקטע פאתט ממש. אבל אני חושבת שהיה איזה רגע לפני חצי שנה, כשהיינו בחזרה ואני הייתי במצב רוח מזעזע. עצבים והכל. נכנסתי לפייסבוק, לקחת קצת הפסקה, ואז אני קולטת ש'רופאה במערב' הגיע למקום החמישי או השישי, לא זוכרת, במצעד האלבומים הבינלאומי של הקצה. וזה רדיו שאני ממש אוהבת. וזו הצבעה של הקהל מתוך כל האלבומים שיצאו בשנה שעברה. התפוצצתי! זה הכי שימח אותי בעולם".

יהודה עדר השווה אותך לפי.ג'יי הארווי, אבל אמר שאת שרה יותר טוב ממנה.
"הייתי מצפה ליותר (צוחקת). סתם, ברור שאני רואה בה מקור השראה. עלו מלא שמות השנה, ענבל פרלמוטר, פיקסיז. אלה באמת מוזיקאים ששמעתי הרבה. גם את פי.ג'יי שמעתי הרבה וחשבתי עליה הרבה. נראה לי שעל פי.ג'יי, לו ריד ורוברט ווייאט חשבתי יותר מאשר על אנשים בתוך החיים שלי".

הילה רוח
"אני הכי מתרגשת מהכל, בקטע פאתט ממש". הילה רוח. צילום: יניב גלזר

ומקורות השפעה אישיים יותר? המשפחה?
"בהקלטות של האלבום של כלבי רוח אימא שלי הייתה בהתרגשויות מטורפות. היא תוניסאית שמבשלת מדהים והיא הגיעה לאולפן מצוידת בסירים בדיוק כשכל הלהקה יצאה מארבע שעות של הקלטות. כולם טחנו אוכל ברמות שהם לא ידעו איך להתמודד איתן. שניים נרדמו, שניים רבו. זה הביא אותנו לרמות טשטוש שאתה לא מבין בכלל, לקח לנו שעות להתאושש ממהלומת הפחממה והחריף".

מאז אסור לאימא להיכנס לאולפן?
"מותר לה, אבל הנגנים אוכלים מה שאני אוכלת – קרקרים ואגוזים".

הכתבה פורסמה לראשונה בטיים אאוט תל אביב

Uri Zer Aviv

עיתונאי, בלוגר, עורך ומגיש ברדיו הקצה

1 Comment
  1. […] הילה רוח – דוקו רצח (עם גיאגיא) […]

אולי תגיד את זה כבר?