NTS Radio

Hulk smash radio gif

נוסף על היותה מקור נהדר להיכרות עם מוזיקה אלקטרונית (אחרי הכל הקים אותה אחד ממייסדי הבוילר רום), התחנה משדרת מגוון רחב של ז'אנרים שלרוב רחוקים מהמיינסטרים, החל בפופ יפני, דרך רוקנ'רול מהפיפטיז, וכלה בסיפורים לשעת לילה סביב מדורה. תחנת הרדיו הקהילתית, הפועלת ממזרח לונדון משנת 2011 ומחזיקה במספר ענק של כ-200 שדרנים, משדרת 24/7 ללא פרסומות, ומתמקדת במוזיקה שנוצרת בלונדון ובסביבתה – ומפעילה גם שלוחה בלוס אנג'לס שמשדרת מוזיקה בינלאומית.

בין המוזיקאים, השדרנים והאורחים בה תוכלו למצוא את ת'רסטון מור (סוניק יות'), פור טט, אנדרו וות'רול, הנרי רולניס, ת'יאו פאריש, גיילס פיטרסון, אנשי המגזינים Wire ו-Rough Trade Records, ושיתוף פעולה קבוע עם הגרדיאן הבריטי. ב-2014 זכתה התחנה בפרס "תחנת הרדיו המקוונת הטובה בעולם" בתחרות של האתר הפופולרי Mixcloud.

לאתר NTS Radio

KEXP

Astro radio gif

תחנת האינדי והאלטרנטיב (לשם המחשה, בשלושת המקומות הראשונים במצעד התחנה תמצאו את דירהאנטר, גריימס ואיגלז אוף דת' מטאל) הציבורית הוותיקה והנחשבת מכולן, המשדרת מאז שנת 1972 מהעיר סיאטל, אשר כיום – משדרת גם ברשת. אחת מגולות הכותרת של התחנה היא "Under the Needle: the KEXP Sessions" – תוכנית ההופעות החיות באולפניה שמצולמת בוידאו ומשודרת בסינדיקציה בכ-30 תחנות רדיו מסביב לעולם, כולל בתחנת הרדיו הקצה הישראלית.

לאתר KEXP

הקצה

ריוט! עם ניצן פינקו
ריוט! עם ניצן פינקו

תחנת הדגל הישראלית לכל מה שאלטרנטיבי ולא בהכרח הולם את הרדיו הממסדי בארץ. אחרי 13 שנה ששודרה כתכנית בגלגלצ על ידי קוואמי (שמנהל את התחנה כיום) ונדב רביד (שכיום משמש כמנהל גלגלצ), עברה התוכנית לרשת והפכה לתחנת רדיו לכל דבר עם מגוון רחב של תוכניות. התחנה מכסה ז'אנרים רבים ומעורבבים, החל בתוכניות האקלקטיות של קוואמי וגיא חג'ג', דרך הפסיכדליה והגראז' של יונדר והרוק המהפכני והפמיניסטי לרוב של ניצן פינקו, וכלה בספיישלים ובתוכניות שעוסקות באלקטרוניקה ובקלאב ומשודרות באופן קבוע על ידי אמיר אגוזי, עופרי גופר ועידית פרנקל. אה, ויש להם גם אחד, יואב קוטנר. עוד תשמעו עליו.

לעומת רוב התחנות ברשימה כאן, הקצה תכסה לכם גם את מה שמעניין במחוזותינו ולא זוכה לחשיפה במקומות אחרים. התחנה עורכת גם מסיבות ואירועים שונים, מעורבת בסצינת ההופעות החיות בארץ (ומגרילה לעיתים קרובות כרטיסים), וזה באמת רק על קצה המזלג (גילוי נאות: הכותב גם משדר בה מדי פעם).

לאתר הקצה

NPR

NPR gif

רשת הרדיו הציבורית של ארצות הברית, שמאגדת תחתיה כ-900 תחנות מקומיות מרחבי ארצות הברית. ככזאת, כמות התוכן באתר NPR הוא עצום וחולש על אקטואליה, טכנולוגיה, בריאות, תרבות, כלכלה ועוד, וידוע בזכות הפודקאסטים שלו. תחת קטגורית המוזיקה תוכלו למצוא שלל אלבומים חדשים להאזנה ראשונית לפני כולם, את תוכניות הדגל "All Songs Considered" ו-"alt.Latino", ואת תוכנית ההופעות החיות "Tiny Desk Concerts". כמו כן, תמצאו שם מאמרים, ראיונות וביקורות, את הפודקאסטים המובילים "Monitor Mix" של קארי בראושטיין (מלהקת סלייטר קיני) ואת גרסת הפודקאסט של "All Songs Considered" של בוב בוילן ורובין הילטון. מבחינת סגנונות מוזיקליים, אתם יכולים לנחש שתחנה שמורכבת מיותר מ-900 תחנות קטנות יותר, תכיל די הרבה מהכל.

לאתר NPR Music

Radiooooo

רדיו מכל העולם. Radiooooo
רדיו מכל העולם. Radiooooo

אחת ההמצאות הכי כיפיות באינטרנט: האתר החדש Radiooooo מאפשר לבחור מדינה מתוך מפת העולם, לבודד עשור החל משנת 1900 ואילך, ולטוס עם אוזניות למסע בזמן. האתר הוא פרויקט קהילתי שמאפשר למשתמשים להעלות מוזיקה ומידע על שירים בהקשר של מדינות ועשורים רלונטיים, ולגולשים אחרים למצוא בו עוד ועוד פנינים על פי בחירה. פיצ'ר מגניב מאוד באתר הוא המונית; בוחרים מסלול נסיעה בין מדינות, עשורים שרוצים לעבור דרכם – ונותנים למונית להפוך לדלוריאן הפרטית שלכם. אה, ואפשר גם לסנן על פי שלושה מצבים: לאט, מהר, מוזר. די מדהים. תוך כדי כתיבה האזנתי לדיסקו איסלנדי מהסבנטיז ולמשהו מאוד לא ברור מסודן של הסיקסטיז.

לאתר Radiooooo

BBC Radio 6

BBC 6
אם כל תחנות הרדיו האינטרנטיות

BBC 6 היא תחנת המוזיקה האינטרנטית החצופה והרדיקלית מבין כל תחנות הרדיו של ה-BBC. עוד מיומה הראשון, אי שם בשנת 2002, היא פעלה כתחנה דיגיטלית שנותנת דרור למוזיקה היותר אלטרנטיבית, חדשה וישנה, תוך הישענות על הארכיון העצום של ההקלטות שמחזיקה בו ה-BBC, ועל העלאתם לשידור של שדרנים-כוכבים כמו איגי פופ, מארי אן הובס, ג'רביס קוקר, גיילס פיטרסון ועוד. לתחנה בממוצע מאזינים כ-1.9 מיליון מאזינים בשבוע, מה שהופך אותה לאחת מתחנות הרדיו האלטרנטיבי הגדולות בעולם. אם אתם מחפשים תוכניות רדיו, ולא רק רשימות השמעה נטולות שדרנים – התחנה היא אחת המומלצות שאנחנו יכולים לחשוב עליהן.

לאתר BBC 6

Eco99FM

להיטים ואחלה חווית משתמש. 99FM
להיטים ואחלה חווית משתמש. 99FM

לא חייבים להיות כאלה רדיקליים ואלטרנטיביים כל הזמן, בייחוד כשלאחרונה הפכו אתר הבית והאפליקציה של תחנת הרדיו 99FM למובילות בכל הנוגע לחווית משתמש בישראל. אז עבור מי שמעדיף את המוזיקה הישראלית והבינלאומית שלו קצת פחות קיצונית, ולא יודע בדיוק מה בא לו לשמוע – 99FM מספקת פלייליסטים מוכנים מראש עם שיטת ניווט קלילה וכיפית; תחילה עונים על השאלה "איפה תפסנו אותך?". בין האפשרויות: בבית, עם החברים, בקטע רומנטי, בדיוק קמתי, עושה ספורט, בדרכים, בבית ורוצה לרקוד. אחרי שבחרתם, נגיד, ב"בקטע רומנטי" – עולה השאלה הבאה: "ומה בא לך?". האפשרויות: לעשות אהבה, להתאהב, להתחתן, לרחם על עצמי, מאץ' בטינדר, קיטש ורומנטיקה. אנחנו אוהבים מאוד.

לאתר Eco99FM

WFMU

radio knob gif

אחד ממקורות המוזיקה האמינים, הוותיקים והכי לא מתפשרים – גם אל מול הקונצנזוס "האלטרנטיבי", או כפי שאמר מאט גרונינג (יוצר הסימפסונס): "אתר נהדר, ארכיון גדול. זו באמת עריכה אקלקטית, בניגוד לתחנות רבות שמכנות את עצמן 'אקלקטיות'". התחנה מתגאה בחופשיות שלה מתאגידים, ניזונה מתרומות של מאזינים, לא משדרת פרסומות ולא כפופה לאף גוף ממשלתי או מסחרי. אין כאן פלייליסטים, אלא תוכניות שערכו שדרנים שמשדרים אותן במלוא האהבה והמסירות, ואם אפשר להשחיל ציטוט נוסף: "WFMU היא תחנת הרדיו הטובה על הפלנטה. ראשית בזכות התוכן: נהר אינסופי של מוזיקה מכל עבר ודי.ג'ייז עם טעם ועם רעיונות בלתי רגילים, שמתעמתים ומגיבים לריקבון המחשבתי של המיינסטרים". זה הבמאי ג'ים ג'רמוש. ואם הוא אהב, למה שאנחנו לא.

לאתר WFMU
פורסם לראשונה בטיים אאוט תל אביב