fbpx
חיפוש

The Film of Warp20 ו- Synth Britannia – צפייה ישירה

נכנסתי ממש חזק לקטע של סרטי תעודה מעולם המוזיקה. אחרי שני הסרטים הקודמים שפירסמתי כאן לצפייה, האחד על זרם הקראוטרוק והשני על ה-לאונרד כהן, נהיה לי ממש חשק לעוד. לפיכך, הנה שני סרטים מצויינים נוספים:

מאותה סדרת סרטי תעודה מעולים של ה- BBC4 אליה שייך הסרט על הקראוט-רוק, לקוח גם הסרט המצויין הבא – Synth Britannia. הסרט מתעד את דעיכתה של הגיטרה אל מול ההשפעות הישירות של הרוק האלקטרוני הגרמני על המוזיקה הפופולרית של בריטניה. בתכל'ס זו בעצם הנקמה התרבותית של הגרמנים בבריטים. בשנות השבעים, הגרמנים המציאו מין חיידק אלקטרוני כזה והדביקו בו את האנגלים, החיידק דגר בבריטים, עבר כמה מוטציות אפלות עם הזמן עד שהתפרץ כמחלה איומה הנקראת "אייטיז". אבל אנחנו מתים על מוזיקה של מחלות לא ככה?

From early electronic pioneers like Wendy/Walter Carlos, Kraftwerk and Giorgio Moroder to mainstream mega-stars Depeche Mode, the new BBC Four documentary, Synth Britannia, surveys the origins and escalation of British electronic music and what is now considered “modern dance pop”.

The Film of Warp20 – סרט התעודה הנוסף הוא על Warp, חברת התקליטים הבריטית ואחד הלייבלים האהובים עלי שחוגג יום הולדת עשרים. המון אמנים שיצאו תחת השם וורפ, נטחנו אצלי במערכת לאורך השנים. חרשתי על הפיוז'ן של רד סנאפר, על הפסיכוזות של אפקס טווין, על ההיפ הופ הטכנואידי של Anti-Pop Consortium וגם על הפאנק המסונתז של ג'ימי טנור והסול הרטרו-אלקטרוני של ג'יימי לידל… אני יוכל להמשיך עוד ועוד על הלייבל הנפלא הזה אבל בדיוק מתחיל סרט:

Live performances, interviews and animated surprises from Battles, Jamie Lidell, Flying Lotus, !!!, Clark, Hudson Mohawke, The Hundred In The Hands, Born Ruffians and Pivot. Directed by Lorenzo Fonda and produced by Warp Films/Mighty8. In loving memory of Jerry Fuchs.
Uri Zer Aviv

עיתונאי, בלוגר, עורך ומגיש ברדיו הקצה

4 Comments
  1. עידו שחם

    דצמבר 9, 2009 18:08

    ותודה לעידו שחם שמשתף איתך סרטים בפייסבוק ובטוויטר?

  2. אורי זר אביב

    דצמבר 9, 2009 21:52

    האמת היא שידעתי על הסרט הזה מאז הסרט הקודם בסדרה… ואין לי טוויטר, אבל סחתיין שהצפת את זה בעונג שבת ובאותה הזדמנות אגיד תודה לגיאחה שדרכו הכרתי את הסרט על Warp

    🙂

  3. AWS-1

    דצמבר 10, 2009 23:17

    הסרט על וורפ ממש טוב ומעניין, חבל רק שהוא לא יותר ארוך… והקטעי מעבר עם הציורים פשוט אדירים!

  4. […] והכייפי לאללה של Portugal. The Man ובהמשך: גריזלי בר חדש שיוצא בלייבל Warp, הסינגל המגה-מרגש החדש של LCD Soundsystem, קצת מהסלואודייב […]

אולי תגיד את זה כבר?