fbpx
חיפוש

דע ת'רוק

Red - עטיפת האלבום החדש של Datarock
עטיפת Red, האלבום החדש של Datarock

השיר הפותח את Red, האלבום החדש של Datarock הנורווגים, פשוט העיף אותי על ההאזנה הראשונה – התחלה של סינתיסייזרים מאוד אייטיזית ולפני שאתה שאתה בכלל קולט כל העסק מתהפך לו לקטע אלקטרו -רוק בועט. שימו לב לקול שמדבר על מהפכת המידע.

Listen to The Blog By Datarock
[podcast]http://www.lightbaz.com/wp-content/uploads/2009/10/01-datarock-the_blog.mp3[/podcast]

Red הוא אלבום Indie אמיתי – כזה שלוקח את העצמאות לערבב השפעות מוזיקליות שונות אל תוך יצירה חדשה, וכשאני כותב השפעות מוזיקליות אני מתכוון בעיקר ל-"אטיטיוד" של אותן הלהקות מהן הם שואבים את הרעיונות שהופכים בידיהם למוזיקה חדשנית.

דטה-רוק מגיעים מ- Bergen – אותה עיר נמל בנורווגיה ממנה יצאו גם Kings Of Convenience ו- Röyksopp. סצינת המוזיקה האלקטרונית שם מבעבעת לכדי רתיחה. מישהו, באיזה מאגזין מוזיקה, הגדיר את הסטייל שלהם כ- new rave, יענו שה- new wave של האייטיז מתמזג עם סצנת האלקטרו של סוף העשור הראשון של שנות האלפיים. לשם שינוי, דווקא די קולע שם הז'אנר החדש הזה. מצד אחד יש כאן את ההומור הדיסקו-אנרכיסטי של להקות Pאנק וגל חדש מלפני יותר מעשרים שנה כמו Devo ו- The Talking Heads ומצד שני יש גם אווירת רייב אלקטרוני מסוגנן ומסונתז שמכה ברצפה ועושה לכם לקפוץ.

מתוך האלבום הראשון – Computer Camp Love – הקליפ בהשראת הסרט נקמת היורמים מ-1984

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=140ea47ndME&feature=fvst[/youtube]

אם אתם בקטע של משחקי וידאו אז יכול מאוד להיות שאתם כבר מכירים את דטה-רוק ופשוט לא יודעים את זה. השיר Fa Fa Fa מתוך האלבום הראשון הופיע בשלושת משחקי הספורט הגדולים של  חברת Electronic Arts: פיפא 2008, NBA live 08 ו- NHL 08 ובנוסף, השיר גם הופיע במשחק The Sims 2. עוד שיר שלהם "New Song" מופיע במשחק Madden NFL 08 ורמיקס לשיר I Used To Dance With My Daddy מופיע במשחק מירוצי המכוניות Need For Speed וזה לא נגמר… גם השנה הם הופיעו ב- The Sims 3 וב- פיפא 2009. חוץ מהשליטה המוחלטת בעולם משחקי המחשב דטה-רוק הופיעו גם בפרסומת של אפל ל- Ipod Nano.

Data Rock - אינפנטילים מבריקים
Datarock - אינפנטילים מבריקים

איכסה, איכסה מה זה כל ההתמסחרות הזאת? זה העתיד, והלוואי והרבה להקות אחרות ישכילו להרוויח כסף מהתעשיות הסובבות אותן מבלי לאבד את השליטה בעצמן ובמוזיקה שלהן כמו שדטה-רוק מצליחים לעשות. נדיר למצוא להקה שמרוויחה כך מפרסומות ומשחקים ובכל זאת נשארת אמיתית לעצמה ולגישת האינדי שמובילה אותה ליצור מוזיקה מקורית.

הקליפ לשיר Fa Fa Fa שכיכב בהמון משחקי מחשב, מתוך האלבום הראשון

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=N6xoFhkthls&feature=fvst[/youtube]

Uri Zer Aviv

עיתונאי, בלוגר, עורך ומגיש ברדיו הקצה

3 Comments
  1. ניסו

    אוקטובר 4, 2009 13:19

    אז הם המניאקים שמשגעים אותי באמצע הפיפא?!

  2. אורי זר אביב

    אוקטובר 4, 2009 15:47

    הפיפא האחרון שיצא לי לשחק היה פיפא 97 עם השיר Song 2 של בלר… ווהווו!

  3. AWS-1

    אוקטובר 11, 2009 12:04

    ההמלצה שלך עשתה לי חשק לבדוק…
    ובאמת מדובר באחלה אלבום של צמד מגניב וכיפי מאוד שלא לוקח את עצמו ברצינות אך גם לא נופל לבנאליות מוגזמת ובינוניות.

אולי תגיד את זה כבר?